تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : 10557
مشاور معماری پروژه ری برندینگ بانک کارآفرین تاکید کرد؛

انجام ری برندینگ با هدف افزایش سرعت ارائه خدمات

۰
plusresetminus
مشاور معماری بانک گفت: انجام ری برندینگ در بانک کارآفرین با هدف افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان، تفکیک مشتریان بر حسب نوع خدمت در بدو ورود، اختصاص فضای مناسب جهت توسعه بانکداری شرکتی و در نهایت طرح فضایی در جهت افزایش سطح رضایتمندی مشتریان انجام می شود
انجام ری برندینگ با هدف افزایش سرعت ارائه خدمات

به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک کارآفرین، مهدی ایرانمنش مشاور معماری بانک در توضح اهداف اصلی انجام ری برندینگ در بانک کارآفرین گفت : خلق جذابیت و ایجاد تناسب از مهمترین اهداف در فرایند احیاء یا بازسازی برند است، بانک کار آفرین با توجه به اهداف و استراتژی جدید خود، پروژه ری برندینگ را تعریف کرد. معماری شعب و ساختمان های بانک به عنوان اصلی ترین المان های بصری در شهر، همگام با این تغییر رویکرد، تغییر شکل داده و بستری متناسب برای ارائه خدمات جدید شدند.
وی ادامه داد: در بخش معماری این پروژه ، تغییرات در نما، تابلوها و معماری داخلی شعب مدنظر است. هدف ما، طراحی فضایی کارا و مدرن؛ منطبق با استانداردهای معماری روز است، چابکی و پویایی از مهمترین مفاهیم فرم معماری نوین بانک است. این تغییرات در چند فاز انجام می گیرد، فاز اول، مطالعات مرتبط با پروژه است که شامل بررسی بانک های داخلی و خارجی است، در این مرحله موقعیت کنونی بانک کارآفرین مشخص و استانداردهای جدید فضایی با توجه به نیازهای جدید تعریف می شود.در بخش دوم مطالعات، روند تغییرات معماری شعب بانک از زمان شرع فعالیت مورد بررسی قرار گرفته، شعب منتخب بازدید و نقاط قوت و ضعف معماری کنونی شناسایی می شود.
به گفته ایرانمنش ،در فاز دوم پروژه بعد از طراحی لوگو و لوگو تایپ، ساختار اصلی شعب بانک طراحی شد، این طرح مبنای طراحی معماری تمامی شعب بانک در زمان بازسازی شعب قدیمی و یا شعب جدید خواهد بود. و در نهایت دفترچه الگوسازی بانک تهیه می شود که شامل تمامی استاندارد های تعریف شده و جزییات معماری را خواهد داشت.مشاور معماری بانک همچنین در توضیح بیشتر در مورد هدف اصلی تغیرات حاصل از اجرای ری برندینگ تاکید کرد: فرم جدید شعب بانک مبتنی بر اصلاح ساختارهای موجود با هدف افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان، تفکیک مشتریان بر حسب نوع خدمت در بدو ورود، اختصاص فضای مناسب جهت توسعه بانکداری شرکتی و در نهایت طرح فضایی در جهت افزایش سطح رضایتمندی مشتریان خواهد بود. با تغییر سیاست های کلان بانکی و تعریف طیف جدید مشتریان شخصی و شرکتی و توسعه بانکداری الکترونیک، تغییرات عمده ای در تعداد و نوع خدمات درخواستی مشتریان مراجعه کننده با بانک صورت می گیرد.
 
ارائه خدمات جدید
ایرانمنش در مورد امکانات جدید در نظر گرفته شده در بانک گفت: استفاده از وب کیوسک، دستگاه های خود پرداز در سطح شعب نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است با توجه به شرایط جدید جامعه و مسائل مربوط به بیماری کووید 19 ، سرعت خدمات، حفاظت از پرسنل و مشتریان و تهویه هوای مناسب شعب جدید نیز در معماری نوین بانک دیده شده است که در حال انجام است و اولین شعبه منتخب بانک با معماری جدید در حال طراحی است. با توجه به تعداد و گستردگی شعب بانک و تعریف سطح تغییرات مورد نظر بانک، زمان انجام کار قابل بررسی و تعیین است، در مرحله اول تابلو شعب و ساختمانهای بانک به فرم جدید اجرا شد و در مرحله دوم تغییرات معماری داخلی در بازه زمانی مشخص انجام می شود.
 
ارتقای ارزش های موجود 
وی در پاسخ به این سوال که در معماری‌ و ری برندینگ جدید تا چه میزان وفاداری به المان های بصری معماری‌ گذشته بانک رعایت شده است ؟ تاکید کرد : یکی از چالش های مهم در بحث باز سازی برند، تشخیص، نگهداری و ارتقاء ارزش های موجود سازمان است. ساختار کلی لوگو در طراحی و رنگ سبز به عنوان رنگ سازمانی بانک کارآفرین حفظ شده است، مجموعه رنگهای سبز سازمان به بهترین شکل معرف بانک کارآفرین در ماموریت جدید خود است. تغییرات در زمینه معماری اگرچه در بخش تابلو بسیار هیجان انگیز خواهد بود، در بخش های دیگر نما سعی در حفظ المانهای موجود است. مشتریان در معماری جدید، فضایی کاملا متفاوت از گذشته را تجربه خواهند کرد. در حقیقت در مباحث مربوط به تغییرات معماری، لوگو و لوگو تایپ و ... تنها بخشی از پروژه ری برندینگ است، دو نکته اساسی دیگر هم وجود دارد، اول همراهی و حمایت تمامی ارکان سازمان در پروژه و دوم پاسداری از برند جدید در سال های آینده چرا که این تغییر برای تثبیت احتیاج به زمان و حمایت دارد .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما