تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : 1102

بیشترین ثروت سرانه متعلق به کدام کشورها است؟

۰
plusresetminus
موناکویی‌ها بیشترین ثروت سرانه در بین کشورهای مختلف جهان را دارا هستند.
بیشترین ثروت سرانه متعلق به کدام کشورها است؟
موناکویی‌ها بیشترین ثروت سرانه در بین کشورهای مختلف جهان را دارا هستند.

  جهان در حال ثروتمندتر شدن است و مردم بسیاری از کشورها در مقایسه با نسل‌های گذشته دارای ثروت بیشتری هستند. در بین کشورهای مختلف، ساکنان کشورهای توسعه یافته کماکان از سرانه ثروت بیشتری از کشورهای در حال توسعه برخوردار هستند.

بر همین اساس تا پایان سال ۲۰۱۸، بیشترین سرانه ثروت در جهان متعلق به شهروندان کشورهای زیر بوده است:

موناکو
کشوری در جنوب فرانسه و در امتداد دریای مدیترانه که یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان نیز محسوب می‌شود. سرانه ثروت این کشور ۴۰ هزار نفری ۲.۱ میلیون دلار است که بیش از هر کشور دیگری در جهان است.

لیختن اشتاین
کشور کوچک دیگری که با اتریش و سوئیس همسایه است. سرانه ثروت این کشور که با مالیات بر ارزش افزوده ۸ درصدی، یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیاتی اروپا را دارد ۷۸۶ هزار دلار است.

سوئیس
یکی از برترین مراکز مالی و بانکی جهان که به خاطر نرخ مالیاتی پایین خود مشهور است. متوسط ثروت سرانه سوئیسی‌ها ۳۱۵ هزار دلار است.

لوکزامبورگ
دیگر کشور کوچک اروپای غربی که با سرانه ثروت ۳۰۰ هزار دلار رده چهارم جهان ایستاده است. لوکزامبورگ دارای جمعیتی در حدود ۶۰۰ هزار نفر است و با بلژیک، آلمان و فرانسه همسایه است. این کشور بیست و سومین کشور برتر جهان برای کسب و کار شناخته شده است.

استرالیا
کشوری که با وجود موقعیت جغرافیایی نامطلوب و جمعیت بالا، یکی از توسعه یافته ترین کشورهای جهان است و متوسط ثروت سرانه ساکنان آن ۲۴۴ هزار دلار است.

در بین دیگر کشورها، ثروت سرانه نروژی‌ها ۱۹۸ هزار دلار، آمریکایی‌ها ۱۸۶ هزار دلار، سنگاپوری‌ها ۱۷۷ هزار دلار، هنگ کنگی ها ۱۶۹ هزار دلار و کانادایی‌ها ۱۶۳ هزار دلار است.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما