تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : 1333

​برگزاری جشنواره ویژه کودکان اوتیسم با حمایت بانک صادرات

۰
plusresetminus
حمامی از نقش اثرگذار بانک صادرات ایران در حمایت از کودکان اوتیسم قدردانی کرد و گفت: برنامه‌های محوری این موسسه در سال‌جاری تهیه فضای مناسب توانبخشی شغلی و مرکز سامانه پاسخ‌گویی برای کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم است که تحقق آن یاری و همدلی مردم و سازمان‌ها و نهادهای کشور را می‌طلبد.
جشنواره ویژه کودکان اوتیسم
جشنواره ویژه کودکان اوتیسم
 رئیس هیئت‌مدیره موسسه خیریه حیات ارغوانی از برگزاری هفتمین جشنواره ویژه کودکان اوتیسم خبر داد و گفت: این جشنواره با حمایت قابل تقدیر بانک صادرات ایران و مساعدت تحسین برانگیز مسئولان فرهنگسرای بهاران ویژه کودکان اوتیسم برپاست که انتظار می‌رود استقبال گسترده‌تری از مردم را در حمایت از این کودکان در ماه میهمانی خدا شاهد باشیم.

 علی اصغر حمامی با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری کودکان اوتیسم ، گفت: این جشنواره همه روزه تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت ١٦ تا ٢٤ در محل فرهنگسرای بهاران منطقه ١٧ تهران برپاست و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری توسط این کودکان، زمینه آشنایی بیشتر جامعه با توانمندی‌ها و در عین حال مشکلات آنها را فراهم می‌کند که امید است مورد استقبال ویژه مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی از نقش اثرگذار بانک صادرات ایران در حمایت از کودکان اوتیسم قدردانی کرد و گفت: برنامه‌های محوری این موسسه در سال‌جاری تهیه فضای مناسب توانبخشی شغلی و مرکز سامانه پاسخ‌گویی برای کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم است که تحقق آن یاری و همدلی مردم و سازمان‌ها و نهادهای کشور را می‌طلبد.

رئیس هیئت‌مدیره موسسه خیریه حیات ارغوانی ویژه کودکان اوتیسم ادامه داد: اهداف و برنامه‌های این موسسه در حمایت از کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم همچنان ادامه دارد و در همین راستا دو برنامه را در سال جاری برای کمک به این کودکان دنبال می‌کنیم که ایجاد یک فضای توانبخشی برای آموزش و مهارت‌های شغلی و همچنین راه‌اندازی سامانه پاسخ‌گویی اوتیسم مهمترین این برنامه‌ها است که انتظار داریم مردم، سازمان‌ها، نهادها، بانک‌ها و موسسات مالی برای حمایت از این کودکان ما را یاری کنند.

حمامی اظهار کرد: با افزایش سن کودکان مبتلا به اوتیسم و نیاز به حضور آنها در جامعه، ناگزیر به آموزش حرفه و توانبخشی شغلی برای آنها هستیم که به دلیل فقدان فضای مناسب و اعتبار لازم، این هدف همچنان غیر قابل دسترس به نظر می‌رسد.

وی راه‌اندازی سامانه پاسخ‌گویی اوتیسم را نیز اقدامی در جهت تسهیل رفت و آمد و آموزش والدین این کودکان عنوان و تاکید کرد: آموزش والدین کودکان مبتلا به اوتیسم، راهکار مهمی برای پیشبرد اهداف آموزشی و حمایت از این کودکان است که با راه‌اندازی این سامانه می‌توان به استاندارد بالاتری در رفاه این کودکان دست یافت.

حمامی با اشاره به اینکه بر اساس برخی آمارها از هر ٣٨ تولد در کشور، یک کودک مبتلا به اوتیسم است، تصریح کرد: این آمار یک فاجعه و یک سونامی آرام به شمار می‌آید و باید همه مردم و مسئولان کشور برای حمایت از مبتلایان به‌این بیماری ناشناخته جهان به فکر چاره باشند.

وی گفت: موسسه خیریه حیات ارغوانی که تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت دارد، از نظر اطلاع رسانی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی رتبه اول کشور را دارد و درصددیم جامعه ما را بهتر بشناسد.

حمامی از حمایت معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و نیروی انتظامی از این کودکان نیز تشکر کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما