تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : 2362

بلندپروازی هندی‌ها برای اقتصاد ۵ تریلیون دلاری

۰
plusresetminus
برای رسیدن به این هدف هند باید رشد تولید ناخالص داخلی را 8 درصد نگه دارد. رشد اقتصادی باید توسط چرخه پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و صادرات ایجاد شود .
مودی
مودی
به گزارش "صدای بانک" ،   نخست وزیر هند نارندرا مودی با توضیح اینکه هند می‌تواند طی 5 سال آینده به هدف بلند پروازانه تبدیل شدن به یک اقتصاد 5 تریلیون دلاری برسد، جلوی کسانی را که می خواهند در مورد این طرح شک و تردید ایجاد کنند گرفت .

مودی گفت :« من مطمئنم ما به هدف اقتصاد 5 تریلیون دلاری خواهیم رسید ولی برخی می‌پرسند چه نیازی به این است و چرا انجام می‌شود؟ به این‌ها می‌گویند بدبین های حرفه ای » .

وی همچنین گفت که باید مراقب بدبین ها بود و اضافه کرد این افراد بیش از آنچه تصور می شود می توانند مشکل ایجاد کنند .

مودی در مورد اهمیت این تحقیق برای هند گفت:« اندازه اقتصاد مهم است. هرچه اقتصاد بزرگ تر باشد، ثروت بیشتری برای کشور می آورد» .

« رسیدن به این هدف چندان هم کار سختی نیست. برای این کار هند باید سرانه درآمد خود را بالا ببرد تا قدرت خرید و تقاضا هم افزایش یابد و باعث توسعه خدمات شود» .

کشاورزی هم در موفقیت اقتصادی نقش دارد. وی اضافه کرد دولت به دنبال ایجاد یک محیط صادرات محصولات کشاورزی است چون کشاورزان را صادرکننده می داند، چیزی فراتر از تولیدکننده صرف غذا .

هند طرحی برای رسیدن به این هدف 5 میلیون دلاری ارائه کرده است. روز جمعه نیرمالا سیتارامان ، وزیر دارایی هند بودجه جدید اتحادیه را به مجلس تحویل داد. وی در سخنرانی خود برای ارائه طرح اقتصادی 20_2019 گفت هند تا پایان سال جاری یک اقتصاد 3 تریلیون دلاری خواهد داشت و اشاره کرد که هدف مودی به خوبی در حد ظرفیت هند قرار دارد .

طبق این بودجه، اصلاحات ساختاری ادامه می‌یابد و سرمایه گذاری سنگین در زیرساخت ها و اقتصاد دیجیتال برای تبدیل هند به یک اقتصاد 5 تریلیون دلاری انجام میشود .

برای رسیدن به این هدف هند باید رشد تولید ناخالص داخلی را 8 درصد نگه دارد. رشد اقتصادی باید توسط چرخه پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و صادرات ایجاد شود .

با کند شدن رشد اقتصادی جهان تا 2.6 درصد که کندترین حد طی سه سال گذشته بوده، هند همچنان سریعترین رشد را در بین اقتصادهای جهان داشته است و در بین پنج کشور اول دنیا قرار دارد. انتظار می رود رشد اقتصادی هند تا 2021، 7.4 درصد باشد. این کشور سومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید است .

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما