تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : 2434

تودیع و قدردانی از مدیران بازنشسته بانک کارآفرین

۰
plusresetminus
حمید تهرانفر گفت: اگر مدیران ویژگی‌های شخصیتی لازم برای مدیریت را در خود بپرورانند، فارغ از سن، می‌توانند به عنوان راهبر و هدایت‌کننده به بهترین شکل در سمت خود ایفای نقش کنند.
حمید تهرانفر
حمید تهرانفر
به گزارش "صدای بانک" ،  مراسم تودیع و قدردانی از مدیران بازنشسته بانک کارآفرین با حضور حمید تهرانفر مدیرعامل این بانک برگزار شد.
 
مراسم تودیع و تقدیر از مدیران بازنشسته این بانک، روز یکشنبه ۱۶ تیرماه با حضور حمید تهرانفر مدیرعامل، مسعود عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی، افشین کریمی معاون مدیرعامل در امور بانکی و مدیران ارشد، در محل سالن همایش‌های ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد.

تقدیر از زحمات مدیران باسابقه و برجسته
حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین در این مراسم با تقدیر از زحمات مدیران باسابقه و برجسته این بانک تصریح کرد: این مدیران در مسیر رشد و بالندگی بانک کارآفرین زحمات زیادی را متحمل شده و تجربیات ارزشمند خود را به یکی از بهترین بانک‌های خصوصی کشور منتقل کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه افراد و مدیران در سلسه‌مراتب سازمانی خاطر نشان کرد: حضور یکایک افراد در سازمان‌ها باید با دستاوردی همراه باشد. یکی از دستاوردهای مهم مدیران برجسته، پرورش و انتقال تجربه به نیروهای جوان است که بعدها بتوانند عهده‌دار نقش‌های مدیریتی بشوند و هدایت سازمان را به عهده بگیرند. همکاران جوان ما در بانک کارآفرین طی این سال‌ها تجربه اندوخته‌اند و همگی صاحب ایده و اندیشه هستند. رسیدن به چنین جایگاهی چندان سخت و دشوار نیست. در کنار استفاده از تجربیات مدیران، مجهز شدن به اطلاعات روز و کسب هنر و علم مدیریت، این مسیر را برای جوانان هموار خواهد کرد.

پتانسیل بالای مدیران جوان بانک کارآفرین
تهرانفر در ادامه بیان کرد: من از همکاران جوانان، باانگیزه، تحصیل‌کرده و به ویژه از مدیران جوان، درخواست می‌کنم افق پیش روی خود را فراتر از کسب پست‌های مدیریت در یک سازمان ترسیم کنند. جوانان بانک کارآفرین این پتانسیل را دارند که در سطح ملی و حتی بین‌المللی ایفای نقش کنند و اهدافی والاتر از یک سازمان در نظر داشته باشند.

تهرانفر با اشاره به ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی مدیران توانمند اظهار داشت: اگر مدیران ویژگی‌های شخصیتی لازم برای مدیریت را در خود بپرورانند، فارغ از سن، می‌توانند به عنوان راهبر و هدایت‌کننده به بهترین شکل در سمت خود ایفای نقش کنند. یکی از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی لازم برای تصدی پست مدیریت، صبر و بردباری است. برای ترقی و پیشرفت در یک سازمان، باید جاه‌طلب باشید. اگرچه جاه‌طلبی بار معنایی منفی به خود گرفته است، اما می‌توان گفت یکی از لازمه‌های شخصیتی برای دست یافتن به اهداف تعیین شده است.

مدیرعامل بانک کارآفرین در ادامه بر اهمیت اخلاق کاری تاکید و خاطرنشان کرد: اخلاق شایسته و روحیه جوانمردی در کنار پویایی و تلاش برای یافتن راه‌های جدید، از ویژگی‌های دیگری است که یک مدیر خوب باید خود را به آن مجهز کند. آنچه در یک سازمان اهمیت دارد، پیش بردن کار و کمک به تحقق اهداف تعیین شده است. گام برداشتن در این راستا، ضمن پیشرفت مجموعه، پیشرفت فرد را هم به دنبال دارد. بنابراین دیدگاه ما در بانک کارآفرین نباید صرفاً پیشرفت فردی باشد. پیشرفت فردی وقتی معنادار است که پیشرفت بانک را نیز در پی داشته باشد.

حرفه بانکداری، آمیخته‌ای از دانش و تجربه
مسعود عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی در ابتدا از ملاقات مجدد با مدیران بازنشسته بانک کارآفرین ابراز خوشوقتی کرد و افزود: همکاران عزیزی که طی این سال‌ها با کسب تجربه در بخش‌های دولتی، به مجموعه بانک کارآفرین به عنوان یکی از اولین بانک‌های خصوصی تاسیس شده کشور وارد شدند، تمام همت و توان خود را به کار بسته و برای توسعه و پیشرفت این بانک تلاش کردند.

وی با اشاره به اهمیت کسب تجربه در حرفه بانکداری اظهار داشت: حرفه بانکداری آمیخته‌ای از دانش و تجربه است. دانش راحت‌تر از تجربه به دست می‌آید، اما تجربه به سادگی حاصل نمی‌شود و مستلزم صرف عمر است. همکاران محترم بازنشسته حاضر در این مراسم، این تجربه را که ارزنده‌ترین حاصل زندگی آنها بوده است، با سخاوت در اختیار بانک کارآفرین گذاشته‌اند و از این بابت از آنها قدردانی می‌کنیم. وی در ادامه برای همکاران سابق خود در بانک کارآفرین آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

آموختن رسم زندگی و کار از مدیران فرهیخته
همچنین افشین کریمی معاون مدیرعامل در امور اجرایی در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مدیران بازنشسته اظهار داشت: شایسته است به جای کلمه بازنشستگان، این عزیزان را با عنوان فرهیختگان خطاب کنیم. همکاران فرهیخته ما حاصل سالیان متمادی خدمت در بخش بانکداری دولتی را در اختیار بخش خصوصی قرار داده‌اند که دارایی بسیار ارزشمند آنها بوده و با شاخص‌های مادی قابل اندازه‌گیری و جبران نیست. آنچه که ما از همکاران عزیزمان آموخته‌ایم، محدود به کار نبوده و در کنار کار، از ایشان راه و رسم زندگی را نیز آموخته‌ایم. این از مهم‌ترین مواردی است که در هیچ دانشگاهی تدریس نمی‌شود. بزرگی و بزرگ‌منشی نیز از دیگر مواردی است که من در طول این سال‌ها از همکاران پیشکسوتم آموخته‌ام.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: به خاطر داشته باشیم که چه چیزی را از این عزیزان تحویل گرفته‌ایم و چه چیزی را باید به نسل بعد تحویل بدهیم. هیچگونه کوتاهی و قصور از سمت ما در تحویل این تجربه به نسل بعد پذیرفته نیست، بلکه باید چیزی هم به آن بیافزاییم.

شایان ذکر است که در این مراسم، با اعطای هدایایی از مدیران بازنشسته (آقایان حسین ذیانک مدیر پیشین سازمان و روش‌ها، محمدحسین جوادی مدیر پیشین دفتر امور مشاوران و مطالعات اقتصادی، عباس شهریاری احمدی مدیر پیشین مشاوره و تامین منابع مالی و امور شرکت‌ها، سید حبیب میرقیداری مدیر پیشین توسعه سرمایه انسانی و نعمت‌الله جهانخانی رئیس پیشین اداره اطلاعات اعتباری) قدردانی شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما