تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : 2507

وال استریت فصل مجامع را مثبت آغاز کرد

۰
plusresetminus
سهامداران امیدوارند بانک مرکزی فدرال آمریکا برای نخستین بار در 10 سال گذشته در نشست ماه جولای هیأت مدیره این بانک تصمیم به کاهش نرخ بهره در این کشور بگیرند.
بورس
بورس
به گزارش "صدای بانک" ،  شاخص‌های بورس وال استریت روز گذشته عملکرد خوبی را به ثبت رسانده و به بیشینه تاریخی خود نزدیک شدند.
 
  بورس آمریکا طی روزهای گذشته شاهد صعود پیوسته شاخص‌ها بوده به گونه‌ای که شاخص داو جونز و S&P500 شاهد نزدیک شدن به بیشینه تاریخی خود بودند.
 
در واقع بورس آمریکا به دلیل امید سهامداران نسبت به کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا روندی صعودی را در پیش گرفته است.
 
سهامداران امیدوارند بانک مرکزی فدرال آمریکا برای نخستین بار در 10 سال گذشته در نشست ماه جولای هیأت مدیره این بانک تصمیم به کاهش نرخ بهره در این کشور بگیرند.
 
چاک نیکولوجک کارشناس بورس رویترز می‌گوید: همزمان شاهد رسیدن فصل مجامع شرکت‌های وال استریت هستیم و به زودی بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌ها مجمع خود را برگزار می‌کنند.
 
وی می‌گوید البته بازار نشان می‌دهد که سهامداران می‌دانند فصل مجامع خوبی پیش روی وال استریت نیست و موسسه ریفینیو از پیش بینی کاهش 0.4 درصدی سوددهی شرکت‌ها در سه ماهه دوم سال جاری در وال استریت خبر داده است.
 
سهامداران همچنین منتظر ارائه آمارهای بیشتر اقتصادی در آمریکا هستند چرا که روز گذشته آمارهای تورم آمریکا منتشر شد که می‌تواند به گونه‌ای یکی از نشانه‌های لزوم کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی فدرال آمریکا باشد.
 
قیمت کالاهای تولیدی در آمریکا کمترین رشد را در دو سال و نیم گذشته داشته است که این مسئله لزوم اجرای برخی سیاست‌های محرک اقتصادی توسط بانک مرکزی فدرال را برای بالا بردن آن نمایان می‌کند.
 
سهامداران وال استریت روی پایین آمدن نرخ بهره در ماه جولای صد در صد حساب باز کردند. اما سؤال بزرگی که در بازار وجود دارد این است که آیا کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره کافی است و یا اینکه بانک  مرکزی فدرال آمریکا باید رویکرد جدی‌تری را در پیش گرفته و به سمت پایین آوردن 0.5 درصدی نرخ بهره در نشست ماه جولای برود.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین