تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کد مطلب : 8141

"نفت ما"؛ پربازدیدترین پایگاه خبری-تحلیلی نفت

۰
plusresetminus
در جدیدترین رنکینگ الکسا، سایت "نفت ما" به عنوان پربازدیدترین پایگاه خبری-تحلیلی حوزه نفت و انرژی کشور، در رتبه اول قرار گرفته است.
"نفت ما"؛ پربازدیدترین پایگاه خبری-تحلیلی نفت
 به گزارش "صدای بانک" ،  پیش از این نیز پایگاه خبری "نفت ما"، همواره جزو سه پایگاه خبری برتر و حتی اول حوزه نفت و انرژی کشور، رتبه بندی شده است.












 
ردیف نام سایت رتبه الکسا در ایران
1 نفت ما
www.naftema.com
8682
2 نفت انلاین 9009
3 میز نفت 18.876
4 انرژی نیوز 26.718
5 صنعت نفت ایران 33.325
6 نبض نفت 41.630
7 نفت خبر 54.414
8 ایران پترونت 58.819
9 نفتی ها 59.743
     
 













در این میان سایتهایی همچون سیمای انرژی، پترونیوز، رویداد نفت، نکونیوز، نفت خوان، نفت امروز، انرژی امروز، فاقد هرگونه رتبه داخلی می باشند.



Alexa Rank یا رتبه الکسا یک اندازه گیری کلی از محبوبیت یک وب سایت است، الکسا آمار ترافیک سه ماه گذشته میلیون ها وب سایت را در اختیار دارد، متریک رتبه الکسا حاصل ، چگونگی مقایسه یک وب سایت با دیگر سایت ها می باشد، هرچه این عدد کمتر باشد ، سایت محبوب تر است. وب سایتی با رتبه الکسا 1 از بیشترین میزان ترافیک و درگیری با سایر سایت های موجود برخوردار است. از آنجا که رتبه الکسا یک اقدام مقایسه ای است ، برای محک و معیار رقابتی مفید است.
اما چگونه رتبه الکسا محاسبه می شود؟ دو ورودی اصلی بر رتبه الکسا یک وب سایت تأثیر می گذارد: بازدیدکنندگان منحصر به فرد و بازدید های صفحه؛ الگوریتم های الکسا با نگاه کردن به داده های ترافیک از نمونه جهانی الکسا از میلیون ها کاربر اینترنت در طی دوره سه ماهه قبلی، رتبه الکسا را محاسبه می کنند.
الکسا در سایت خود اعلام کرده که رتبه وب‌سایت‌ها را بر اساس تعداد بازدیدکنندگان و متوسط تعداد صفحاتی که هر نفر در سایت بازدید کرده محاسبه می‌کند. البته در گزارش الکسا پارامترهای دیگری مانند نرخ بانس و متوسط مدت زمان حضور کاربران در سایت هم ارائه می‌شود، اما این پارامترها در محاسبه‌ی رتبه سایت‌‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. رتبه هر وبسایت براساس ترکیبی از تخمین بازدید کننده منحصر به فرد (Unique Visitors) و تخمین بازدید صفحه (Pageviews) در سه ماه گذشته حساب می‌شود.
بازدید کننده منحصر به فرد (Unique Visitors) تعداد کل کاربران در نمونه آماری الکسا است که در یک روز از یک وبسایت بازدید می‌کنند.
بازدید صفحه (Pageviews) تعداد درخواست کاربران برای بازدید یک وبسایت است. تعداد بیشتر از یک بازدید از هر وبسایت توسط هر کاربر در هر روز فقط یک بازدید صفحه ثبت می‌شود. پس اگر کاربری در یک روز صد بار از وبسایتی بازدید کند فقط یک بازدید در آن روز از آن کاربر ثبت می‌شود. این دو شاخص در فرمول‌های محاسباتی آماری قرار می‌گیرد و وبسایتی که عدد به دست آمده از ترکیب دو شاخص آن بالاتر باشد رتبه‌اش هم بالاتر می‌رود. رتبه‌بندی به صورت روزانه به‌روزرسانی می‌شود اما رتبه‌وبسایت‌ها میانگینی از سه ماه گذشته است. رتبه‌بندی هر کشور هم در بازه زمانی یک ماه گذشته حساب می‌شود. به علاوه روش‌های نرمال‌سازی آماری هم روی این داده‌ها اعمال می‌شود تا خطاهای آن کم و به آمار واقعی نزدیک شود.
در مورد اهمیت رتبه بندی سایت الکسا باید گفت سیستم رتبه بندی سایت الکسا یک سیستم رتبه بندی منحصربفرد بوده و اساسا با آدرس alexa.com تنظیم شده است. تعداد بازدیدکنندگان سایت به طور دقیق و صحیح محاسبه و تعیین شده و توسط الکسا عمومی می گردد. نتایج اعلامی توسط سایت الکسا به طور مستقیم و یا با واسطه از طریق ابزارهای بررسی رتبه سایت الکسا همگی از پارامترهای مهم در بهینه سازی وب سایت و تعیین  موقعیت و جایگاه سایت در نتایج موتورهای جستجو به شمار می رود. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که به دلیل برخی ترفندها و شیوه های سئو کلاه سیاه نظیر پاپ آپ می توان آمار بازید سایت را به صورت غیرواقعی افزایش داد و اینگونه آمار اعلامی توسط الکسا برای سایت مزبور صحت واقعی نداشته و ملاک معتبری برای ارزیابی سایت و جایگاهش در جهان و یا کشور نخواهد بود. اندازه گیری بی طرف رتبه الکسا می تواند در ارزیابی سایت ها قبل از هر اقدامی کمک کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین