تاریخ انتشاردوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷
کد مطلب : 8531

کاهش موانع سرمایه گذاری خارجی در چین

۰
plusresetminus
فهرست موارد منفی دسترسی سرمایه گذاران خارجی در چین توسط کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات این کشور منتشر شد و قرار است از ۲۳ ژوئیه/ ۲ مرداد ۱۳۹۹/ به اجرا گذاشته شود.
کاهش موانع سرمایه گذاری خارجی در چین
  به گزارش "صدای بانک" ،  در فهرست جدید، تعداد موارد منفی دسترسی سرمایه گذاران خارجی در چین کاهش یافته و محدودیت های دسترسی سرمایه گذاران خارجی به بازار این کشور هم کمتر شده است.  
بر اساس این فهرست، در حوزه صنایع خدماتی، زمینه‌های مهمی مانند خدمات مالی، زیرساخت و حمل و نقل به روی سرمایه گذاران خارجی گشوده شده و محدودیت ها در مورد درصد سهام خارجی در شرکت های فعال در زمینه های اوراق بهادار، مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری اوراق بهادار، کالاهای آتی و بیمه عمر برداشته شده است.
گزارش ها حاکی است در چارچوب این فهرست، همه محدودیت های دسترسی سرمایه گذاران خارجی به زمینه امور مالی چین نیز از بین خواهد رفت.
الزامی بودن تعلق اکثریت سهام به طرف چینی در شرکت های فعال در زمینه ساخت و بهره برداری شبکه های آبرسانی شهری در شهرهایی با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و ممنوعیت دسترسی سرمایه گذاران خارجی به حمل و نقل هوایی نیز لغو می‌شود.
بر اساس این فهرست همچنین محدودیت های سرمایه گذاران خارحی برای ورود به صنایع تولیدی و کشاورزی چین و محدودیت های مربوط به درصد سهام خارجی در تولیدکنندگان خودروی تجاری کاهش یافته است.
همچنین ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی ها در زمینه تصفیه و فرآوری کانی های پرتوزا و تولید سوخت هسته ای برداشته شده و الزام تعلق داشتن اکثریت سهام به طرف چینی در شرکت های فعال در پرورش گونه های جدید گندم و نگهداری بذر نیز لغو شده است.
به علاوه، ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی ها در زمینه داروهای طب سنتی چینی نیز لغو شده و به سرمایه گذاران خارجی برای ایجاد موسسات آموزش مهارت های حرفه ای اجازه داده خواهد شد.


منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین