تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : 9803

جزییات مالیات بر سکه و جرایم آن

۰
plusresetminus
معاون سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: طبق آخرین مصوبات سامانه‌ای برای دریافت مالیات بر سکه راه‌اندازی کرده‌ایم و مالیات بر سکه در سال 98 تا سقف 185 قطعه سکه می‌شود که اگر این سکه‌ها را نفروخته باشند این مالیات ستانی به سال‌های آینده موکول خواهند شد اما اگر این سکه‌ها فروخته شده باشد باید مالیات آن را بپردازند.
جزییات مالیات بر سکه و جرایم آن
  به گزارش "صدای بانک" ،   محمد مسیحی درباره آخرین مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقوقی اظهار داشت: تا 31 شهریور ماه اشخاص مهلت تسویه این اظهارنامه را دارند و در این صورت از مشوق‌ها و تسهیلات مالیاتی برخوردار خواهند شد.
وی ادامه داد: این دسته از افراد شامل معافیت‌های متنوعی که در قانون مالیات‌های مستقیم در نظر گرفته شده خواهند شد از جمله معافیت ماده 132 قانون، معافیت‌های منطقه جغرافیایی، معافیت‌های مناطق آزاد و معافیت‌ پایه مالیاتی.
معاون سازمان امور مالیاتی گفت: معافیت پایه مالیاتی اغلب مشمول صاحبان مشاغل می‌شود.
مسیحی درباره جرایم افرادی که در مهلت قانونی نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی اقدام نکنند، اظهار داشت: اشخاص حقوقی یعنی صاحبان مشاغل شامل جریمه 30 درصدی و صاحبان اجاره املاک شامل جریمه 10 درصدی خواهند شد، ضمن اینکه این افراد دیگر نمی‌توانند از مشوق‌ها و تسهیلات مالیاتی استفاده کنند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین مشوق‌ها پذیرش خوداظهاری مودیان مالیاتی است که این مشوق به افزایش اعتماد عمومی بین مردم و دولت کمک می‌کند.
معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل با تمدید پایان مرداد ماه تمام شد، اظهار داشت: از اشخاص حقیقی بابت ارائه اظهارنامه در موعد مقرر تشکر می‌کنم که برای برخی از این افراد مشوقی مبنی بر پذیرش خوداظهاری مالیات اعمال شد.
مسیحی درباره مالیات بر سکه گفت: طبق آخرین مصوبات سامانه‌ای برای دریافت مالیات بر سکه راه‌اندازی کرده‌ایم و مالیات بر سکه در سال 98 تا سقف 185 قطعه سکه می‌شود که اگر این سکه‌ها را نفروخته باشند این مالیات ستانی به سال‌های آینده موکول خواهند شد اما اگر این سکه‌ها فروخته شده باشد باید مالیات آن را بپردازند.
وی ادامه داد: اطلاعات از بانک مرکزی اخذ می‌شود و این قانون برای سال 97 هم قابل اجرا است.
معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به جرایم عدم پرداخت مالیات گفت: هر ماه تاخیر شامل جریمه 2.5 درصدی و مجموعا در سال 30 درصدی خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما