تاریخ انتشاردوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد مطلب : 9947

افزایش قیمت طلا و ارز؛ سکه ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان۹۹/۰۷/۰۷

۰
plusresetminus
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۲۶۳ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان است.
افزایش قیمت طلا و ارز؛ سکه ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان۹۹/۰۷/۰۷
به گزارش صدای بانک در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 7 میلیون و 350 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 350 هزار تومان و سکه گرمی2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 263 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 685 هزار تومان و هر مثقال طلا 5میلیون و 478 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.
فعالان بازار، علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را افزایش چشم‌گیر قیمت ارز می‌دانند و می‌گویند: از روزهای گذشته تقاضا برای خرید طلای خام و سکه در بازار افزایش یافته و همین امر موجب افزایش حباب سکه شده است.
به گزارش تسنیم، در بازارجهانی و در حالی که روند افزایش ارزش دلار متوقف شده و در آستانه اولین مناظره انتخاباتی در آمریکا بین دونالد ترامپ و جو بایدن تجار در حاشیه بازار قرار گرفته اند، قیمت طلا امروز شاهد کاهشی اندک بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.04 درصد کاهش به 1860 دلار و 85 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.11 درصد کاهش به 1864 دلار و 20 سنت رسید.
شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب امروز شاهد کاهش 0.1 درصدی بود. این رقم تنها اندکی کمتر از بالاترین رقم 2 ماه اخیر به شمار می رود که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود. تقویت ارزش دلار سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.
در بازار ارز نیز قیمت دلار  29 هزار و 300 تومان، یورو 34هزار و 200  تومان و درهم امارات 8 هزار و 50 تومان اعلام شده است.
گفتنی است، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.
ولی ظاهرا بازار از سیاست‌های بازارساز استقبال نکرد و همین امر سبب شد تا قیمت ارز در روزهای اخیر مدام رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند؛ در صرافی‌های بانکی نیز قیمت ارز به دنبال بازار آزاد درحال رکوردزنی است.
هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با 300 تومان افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل 28 هزار و 950 تومان و قیمت خرید دلار نیز 28 هزار و 850 تومان درج شده است.
ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل 33 هزار و 660 تومان و قیمت خرید یورو 33 هزار و 550 تومان تعیین شده است.
نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما