تاریخ انتشاردوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : 2107
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با " صدای بانک"

بانک مرکزی به رانت کارمندان بانکی پایان دهد

۰
plusresetminus
جعفرزاده ایمن آبادی گفت: بسیاری از افراد برای اخذ راحت‌تر تسهیلات به سوی ضامن کارمند در این حوزه می‌گردند و این کارمندان نیز با اخذ مبالغ بالایی از تسهیلات فرد وام گیرنده ضمانت وی را قبول می‌کنند.
جعفرزاده ایمن آبادی
جعفرزاده ایمن آبادی
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، از تخلفات بانک ها در کشور انتقاد کرد و گفت: ارایه صرف تسهیلات به کارمندان بانکی و رانت ایجاد شده برای آن ها مصداق تخلف است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با "صدای بانک" با اشاره به برخی شائبه‌ها و گزارش‌های واصله در خصوص تمایل بانک‌ها به ارایه تسهیلات به کارمندان خود، گفت: منابعی که در اختیار بانک‌ها قرار دارد باید در امور قرض الحسنه هزینه شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پول های در اختیار بانک ها متعلق به همه ملت است، افزود: شاید بازپرداخت وام از کارمندان بانک‌ها راحت الوصول بوده و معوقاتی نداشته و تضامین کافی نیز ارایه شود اما این موارد دلیل بر استنکاف شبکه بانکی از وظایف محوله نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ارایه تسهیلات به مردم نیز با تضامین بسیار زیاد و طی کردن شرایط بسیار صورت می‌گیرد، تصریح کرد: متاسفانه عمده تسهیلات اعطایی بانک‌ها به زیرمجموعه‌های خود بوده که ادامه این رویه با تذکرات بسیار مورد پیگیری واقع خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر کارمند بانک بودن رانت و فساد ایجاد کرده است، گفت: بسیاری از افراد برای اخذ راحت‌تر تسهیلات به سوی ضامن کارمند در این حوزه می‌گردند و این کارمندان نیز با اخذ مبالغ بالایی از تسهیلات فرد وام گیرنده ضمانت وی را قبول می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر بانک مرکزی برای رفع این مشکل اقدام نکند به طور حتم مجلس و دستگاه‌های قضایی باید به این تخلف ورود کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه باید زمینه ارایه تسهیلات به همه مردم فراهم شود، تصریح کرد: اگر روند اشتباه شبکه بانکی باز هم ادامه داشته باشد مجلس با قانون گذاری وظایف بانک‌ها و حیطه عملکرد آن‌ها را محدود خواهند کرد.

وی ادامه داد: انتظار می رود طبق بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها بانک مرکزی به نظارت‌های هر چه بیشتر بر عملکرد شبکه بانکی اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در حال حاضر روند صعودی نارضایتی مردم از شبکه بانکی نگران کننده است، افزود: بانک‌ها در این شرایط برای کسب وجهه باید در ارایه خدمات به مردم پیشقدم شوند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مورد دیگر نارضایتی مردم از شبکه بانکی عدم شراکت در ضرر و زیان وام گیرنده است که این موضوع نیز با تدبیر بانک مرکزی باید حل شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین