تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : 2658
دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در گفت و گو با " صدای بانک" عنوان کرد :

انتظار بانک‌ها برای تعیین و تعدیل نرخ کارمزد خدمات بانکی

۰
plusresetminus
محمدرضا جمشیدی گفت: عدم تحرک بانک مرکزی در تعیین و تعدیل خدمات بانکی موجب شده تا بانک‌ها به صورت مستمر در قبال ارائه خدمات، زیان ده باشند.
محمدرضا جمشیدی
محمدرضا جمشیدی
دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی از انتظار بانک ها برای اقدام جدی بانک مرکزی برای تعیین و تعدیل نرخ کارمزد خدمات بانکی خبر داد.

محمدرضا جمشیدی در گفتگو با خبرنگار "صدای بانک" درباره انتقاد بانک‌ها نسبت به تعیین و تعدیل کارمزد خدمات بانکی، توضیح داد: عدم تحرک بانک مرکزی در تعیین و تعدیل خدمات بانکی موجب شده تا بانک‌ها به صورت مستمر در قبال ارائه خدمات، زیان ده باشند.

وی افزود: پیگیری بانک‌ها از بانک مرکزی هم تاکنون به نتیجه ای نرسیده و در عمل هیچ پاسخی به پیگیری بانک ها برای تعدیل و تعیین کارمزد خدمات بانکی داده نشده است.

به گفته دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، بانک هم در نرخ تسهیلات و هم در نرخ خدمات زیان ده هستند.

جمشیدی با اشاره به اینکه معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی در جلسه مشترک رییس کل بانک مرکزی، معاونان این بانک و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی، از تعدیل نرخ کارمزد خدمات الکترونیک خبر داد، افزود: اما تاکنون هیچ ابلاغیه ای از سوی بانک مرکزی مبنی بر تعدیل کارمزد خدمات بانکی به بانک ها ابلاغ نشده است و بانک‌ها در قبال ارائه خدمت به مردم در حال زیان دهی هستند.

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، ادامه داد: براساس بند ۴ ماده ۲۰ قانون عملیات بانکی بدون ربا تعیین هرگونه کارمزد بر عهده بانک مرکزی است و بانک مرکزی باید کارمزد را تعیین و به بانک‌ها ابلاغ کند و وظیفه بانک ها نیز اجرای این ابلاغیه است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین