تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد مطلب : 3012
موسوی لارگانی در گفت و گو با " صدای بانک" :

سنگ اندازی بانک ها برای ارایه وام های قرض الحسنه

۰
plusresetminus
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رویه فعلی برخی بانک ها در کارشکنی در حوزه ارایه وام زیر ذره بین مجلس قرار داشته و با شکایت مردم موردی به رسیدگی تخلفات بانک ها پرداخته خواهد شد. ​​​​​​​
سیدناصر موسوی لارگانی
سیدناصر موسوی لارگانی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از ضرورت نظارت مستمر بانک مرکزی بر روند تسهیلات دهی بانک ها خبر داد و گفت: تنها دو بانک در سراسر کشور نسبت به ارایه تسهیلات قرض الحسنه اقدام می کنند.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار "صدای بانک"، با تاکید بر ضرورت تسهیل شرایط وام دهی از سوی بانک‌ها، گفت: گرفتن وام قرض الحسنه در بانک ها کار بسیار سختی است علی رغم اینکه سرفصل قابل توجهی در بانک‌ها برای این مهم در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال‌های اخیر برخی بانک‌ها نسبت به ارایه وام‌های بیش از ۲۰۰ میلیون تومان قرض الحسنه به کارمندان خود اقدام کرده اند، افزود: در همین حین بهانه تراشی برای پرداخت وام های خرد به مردم توجیهی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه سقف تسهیلا قرض الحسنه اعطای به مردم ۵ میلیون تومان یا نهایت ۱۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: رویه فعلی برخی بانک ها در کارشکنی در حوزه ارایه وام زیر ذره بین مجلس قرار داشته و با شکایت مردم موردی به رسیدگی تخلفات بانک ها پرداخته خواهد شد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه عزم راسخ بانک‌ها برای دریافت جریمه و دیرکرد تسهیلات باید در ارایه تسهیلات قرض الحسنه نیز دیده شود، گفت: متاسفانه بانک ها فقط در سود شریک بوده و در ضرر و زیان در طرف مقابل وام گیرنده قرار می گیرند که این نیز از مصادیق تخلفات آن ها است.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد برخی بانک‌ها متاسفانه در سال‌های اخیر شبه ربایی شده است، افزود: در خصوص اصلاح رویه بانک ها بارها به بانک مرکزی تذکر داده شده از این پس بانک های متخلف باید منتظر برخوردهای قهری باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ارایه وام های قرض الحسنه باید از سوی همه بانک ها پیگیری شود، گفت: در حال حاضر به غیر از دو بانک در این حوزه فعال نیستند.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه رسالت بانک ها در تامین مالی و کمک به مردم باید مدنظر باشد، افزود: ارایه وام های قرض الحسنه در بخش تولید، خرید مسکن و یا اقداماتی از این دست باید از سوی بانک مرکزی از همه بانک ها مطالبه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس اخیرا در بحث وام ازدواج ورود داشته و از بانک مرکزی خواسته هر گونه تعللی در این حوزه را گزارش کرده و برخوردهای قهری مناسبی را آغاز کند از این رو در سایر انواع وام های قرض الحسنه نیز رویه به همین شکل خواهد بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین