تاریخ انتشارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : 10098

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۸/۲۴

۰
plusresetminus
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۶۶ درصد رشد به ۱۸۸۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.
قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۸/۲۴
به گزارش صدای بانک به نقل از رویترز، در حالی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان مجددا افزایش یافته و نگرانی ها از تبعات اقتصادی بحران را شدت بخشیده است قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت. تردیدها در مورد توزیع زودهنگام واکسن کرونا نیز بیش از پیش به رشد قیمت طلا کمک کرده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.66 درصد رشد به 1889 دلار و 20 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز نیز با 0.69 درصد رشد به 1886 دلار و 20 سنت رسید.
قیمت فلز زرد با وجود رشد قیمت دیروز همچنان در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از اواخر ماه سپتامبر قرار گرفت و 3.4 درصد افت کرد. جیم ویکوف تحلیلگر بازار طلا در موسسه کیتکو متالز گفت: «شاهد افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و نگرانی ها در مورد تبعات اقتصادی گسترش بیماری در ماه های آتی هستیم. همه اینها به سود قیمت طلا تمام می شود.»
دو شرکت داروسازی فایزر و بیانتک هفته گذشته اعلام کردند که واکسن آزمایشی ساخت آنها بیش از 90 درصد در جلوگیری از ابتلا به کرونا موثر بوده است.
ویکوف افزود: «همه از شنیدن این خبر هیجان زده شدند، اما بعدا این نکته مشخص شد که واکسن تا قبل از اواخر زمستان یا بهار در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت.» عامل دیگری که به رشد قیمت طلا کمک کرد، تضعیف شاخص ارزش دلار بود.
به گفته الی تسفایه، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آر جی او، با توجه به در پیش بودن موج دوم شیوع کرونا انتظار می رود که با ارائه بسته های محرک مالی بیشتر نقدینگی بیشتری به بازارها تزریق شود و با رشد تورم قیمت طلا نیز افزایش یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما