تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : 10114
رئیس اداره کل عملیات ارزی بانک توسعه صادرات ایران تشریح کرد:

گره گشایی چالش های ایفای تعهد ارزی با اقدامات بانک توسعه صادرات

۰
plusresetminus
رئیس اداره کل عملیات ارزی بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه، مشاوره کارشناسی گره گشای چالش های ایفای تعهد ارزی ،گفت: این بانک تلاش دارد با ایجاد ارتباط موثر بین نهادهای مرتبط با امر تجارت، ارتباط کارآمد بین صادرات و واردات را شکل داده و فرایند بازگشت ارزحاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور را تسهیل کند.
گره گشایی چالش های ایفای تعهد ارزی با اقدامات بانک توسعه صادرات
به گزارش صدای بانک به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، رحیم فرامرزی با اشاره به نقش این بانک توسعه ای در حمایت از صادرات غیر نفتی، اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران با تشدید نیاز کشور به ارز حاصل از صادرات غیر نفتی با طراحی برنامه های عملیاتی و نیز تغییر ساختار تلاش می کند تا خدمات خود را متناسب با شرایط روز به مشتریان ارائه دهد.
وی افزود: صادرکنندگان با مشکلاتی چون عدم آشنایی درست با سامانه ها، فروش ارز به شکل اسکناس به صرافی ها و عدم درج آن در سامانه سنا و نیز ابهام در نرخ گذاری ها مواجه هستند که با مشاوره و راهنمایی کارشناسان می توانند از آن عبور کرده و تعهد ارزی خود را ایفا نمایند.
فرامرزی اذعان داشت: از سوی دیگر بر این باوریم که بسیاری از صادرکنندگان متعهد به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات خود هستند اما به دلایلی که بخشی از آن شرح داده شد نتوانسته اند آن را اثبات کنند.
رئیس اداره کل عملیات ارزی بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: بانک توسعه صادرات ایران آمادگی دارد با ارائه راهکارهای مناسب به صادرکنندگان اعم از مشتریان بانک یا سایر صادرکنندگان کمک کند تا با هماهنگی بانک مرکزی طبق قوانین و مقررات بتوانند فرایند ثبت صحیح برگشت ارز حاصل از صادرات در سامانه ها را انجام دهند.
فرامرزی در ادامه با تاکید بر اینکه ارتباط سامانه ای بسیار خوبی در امر تجارت بین الملل بین سیستم بانکی، گمرک، سازمان توسعه تجارت و برخی ارگان های ذی ربط برقرار شده، گفت: دسترسی بانک ها به تعهدات ارزی وارداتی فعالان اقتصادی، آخرین وضعیت تعهد ارزی واردکنندگان بر اساس شناسه ملی به تفکیک تعهدات سررسید گذشته نزد هر بانک به صورت درصد و ریز تعهدات مشتریان هربانک برای شعب و نیز خود واردکنندگان قابل دسترسی است.
وی با بیان اینکه، سامانه های مرتبط با عملیات ارزی صادراتی نوپاست و تا زمانی که امکان دسترسی بانک های عامل به مشاهده آخرین وضعیت تعهدات ارزی صادراتی فراهم نشده به صورت ماهیانه برای بانک های عامل ارسال می شود، گفت: در صورت توسعه این سامانه ها، بخش قابل توجهی از مشکلات ایفای تعهد ارزی حل خواهد شد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما