تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : 10194

قیمت طلا کاهش یافت

۰
plusresetminus
قیمت طلا با تایید واکسن ایالات متحده، امیدهای محرک اقتصادی و دلار ضعیف‌تر، کاهش یافت.
قیمت طلا کاهش یافت
به گزارش صدای بانک به نقل از سایت اینوستینگ، صبح روز دوشنبه طلا در آسیا پایین آمد و سرمایه گذاران در میان اخبار مثبت واکسن COVID-۱۹ از این فلز زرد عقب نشینی کردند. افزایش تمایل ریسک، حمایت از دلار ضعیف تر را جبران می کند و این امید وجود دارد که ایالات متحده جدیدترین اقدامات محرک خود را تصویب کند.
معاملات آتی طلا با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۱۸۳۹.۷۵دلار رسید، اما بالای مرز ۱۸۰۰ دلار باقی ماند. دلار روز دوشنبه افت داشت. در روز جمعه دارایی های SPDR’s Gold Trust (صندوق بزرگ معاملات بورسی) با افت ۰.۳۲ درصد به ۱۱۷۵.۹۹ تن در مقایسه با  ۱۱۷۹.۷۸ تن در روز پنج شنبه رسید.
همچنین روز جمعه کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده گفت که صندوق های سرمایه گذاری و مدیران موقعیت های صعودی خود را در قراردادهای طلا و نقره  COMEX (شرکت بورس کالا) در هفته منتهی به ۸ دسامبر افزایش دادند.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مجوز استفاده اضطراری، واکسن COVID-۱۹ را که توسط  فایزر و بایو ان تک تولید شده است، صادر کرد. در همین حال، متن لایحه بسته ۹۰۸ میلیارد دلاری COVID-۱۹ در اواخر امروز منتشر می شود. گفته می شود این بسته می تواند به دو قسمت تقسیم شود تا احتمال تصویب آن توسط  دو حزب دموکرات ها و جمهوری خواهان افزایش یابد.
در آن سوی اقیانوس اطلس، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال رسیدن به توافق تجاری پس از برگزیت هستند. دو طرف مهلتی را که در ابتدا برای روز یکشنبه تعیین شده بود تمدید کردند و مذاکره کنندگان برای دستیابی به توافق در روزهای آینده تلاش خواهند کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین