تاریخ انتشارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : 10245

سپرده‌های بلندمدت بانکی ۱۸ درصد افزایش یافت

۰
plusresetminus
براساس گزارش مرکز آمار ایران، سپرده‌های بلندمدت در پایان تابستان ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۸ درصد افزایش یافت.
سپرده‌های بلندمدت بانکی ۱۸ درصد افزایش یافت
به گزارش صدای بانک براساس آمار و ارقام اعلامی از سوی مرکز آمار ایران، مانده سپرده‌ها و تسهیلات پرداختی سیستم بانکی در تابستان ۱۳۹۹ به گونه‌ای گزارش شده که سرمایه‌گذاری بلندمدت در مدت مذکور ۱۲۰۸۲.۳ هزار میلیارد ریال بود در حالی که در تابستان ۱۳۹۸ این رقم ۱۰۲۳۹ هزار میلیارد ریال گزارش شده و طی این مدت رشد ۱۸ درصدی داشته است.
همچنین درخصوص سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت نیز از تابستان ۱۳۹۸ با رقم ۶۲۰۶ هزار میلیارد ریال با ۲۶.۶ درصد رشد، در تابستان سال جاری به رقم ۸۶۴۱.۳ هزار میلیارد ریال رسید. براساس این آمار طی مدت مذکور، مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه نیز از ۱۱۲۷.۹ هزار میلیارد ریال با رشد ۲۳.۵ درصدی در سال جاری به ۱۷۰۵.۳ هزار میلیارد ریال رسید.
مبلغ سایر سپرده‌ها نیز از تابستان ۱۳۹۸ با رقم ۳۵۸ هزار میلیارد ریال با رشد ۴۶.۱ درصد، در تابستان ۱۳۹۹ به رقم ۵۲۳ هزار میلیارد ریال رسید. براساس این آمار، سپرده‌های دیداری نیز با رشد ۹۰.۷ درصدی از رقم ۲۸۳۴.۹ هزار میلیارد ریالی در تابستان ۱۳۹۸ به رقم ۵۴۰۷.۴ هزار میلیارد ریال در تابستان ۱۳۹۹ رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما