تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
کد مطلب : 10440

45 درصد مخازن کشور خالی است /افت 21درصدی ورودی اب به سدها

۰
plusresetminus
از مجموع ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت مخازن سدهای کشور، در حال حاضر ۲۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون مترمکعب آب در سدها ذخیره شده که این مقدار نشان دهنده پُر بودن ۵۵ درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور است.
سدهای کشور خالی است
سدهای کشور خالی است

 

 طبق جدیدترین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه 99) تا پایان روز هشتم اسفندماه، 14 میلیارد و 750 میلیون مترمکعب آب به مخازن سدهای کشور وارد شد که در مقایسه با ورود 18 میلیارد و 580 میلیون مترمکعبی آب به مخازن سدهای کشور در مدت مشابه سال گذشته، شاهد افت 21 درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور هستیم.
در این مدت خروجی آب از مخازن سدهای کشور نیز 14 میلیارد و 160 میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با خروج 17 میلیارد و 410 میلیون مترمکعبی آب از مخازن سدهای کشور در مدت مشابه سال قبل، کاهشی 19 درصدی را در این بخش شاهد هستیم.
از مجموع 50 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب ظرفیت مخازن سدهای کشور، در حال حاضر 27 میلیارد و 790 میلیون مترمکعب آب در سدها ذخیره شده که این مقدار نشان دهنده پُر بودن 55 درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور است.
در زمان مشابه سال قبل، میزان پرشدگی مخازن سدهای کشور با ذخیره 29 میلیارد و 840 میلیون مترمکعبی آب، 59 درصد بود که مقایسه این رقم با میزان پرشدگی مخازن سدها در سال جاری، نشان دهنده کاهش 7 درصدی ذخایر سطحی آب کشور است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین