تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد مطلب : 10469

تقدیر از بانک تجارت توسط معاون اول رئیس‌جمهور

۰
plusresetminus
لوح تقدیر آیین تجلیل از عملکرد شبکه بانکی در «طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده در حوادث غیرمترقبه» توسط جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت اهدا شد.
تقدیر از بانک تجارت توسط معاون اول رئیس‌جمهور

به گزارش صدای بانک به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در آیین تجلیل از عملکرد شبکه بانکی در «طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده در حوادث غیرمترقبه» که با حضور مدیران عامل بانک‌های فعال در این طرح برگزار شد از بانک مرکزی و بانک‌های عامل قدردانی کرد و با تأکید بر ضرورت استمرار اینگونه طرح‌ها گفت: اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان برای بهسازی و بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی توسط نظام بانکی کاری بزرگ و ماندگار در کشورخواهد بود.

تاکید جهانگیری بر جایگاه نظام بانکی در اقتصاد کشور
جهانگیری با اشاره به برخی کم لطفی ها و بی مهری ها درباره بانک‌های عامل اظهار داشت: کار کردن برای مردم کشور به قدری شیرین و لذت بخش است که نباید زخم زبان ها کمتری تأثیری در روحیه افرادی که عاشق خدمت هستند ایجاد کند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه اقتصاد ایران به شدت به عملکرد نظام بانکی کشور متکی است، تصریح کرد: نظام بانکی در همه بخش‌های اقتصادی کشور از جمله بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و مسکن نقش موثری دارد و هیچ طرح کوچک و بزرگ صنعتی در کشور نیست که نظام بانکی در اجرای آن کمک نکرده باشد از این رو با در نظر گرفتن جایگاه پراهمیت نظام بانکی، باید همواره به دیده احترام نسبت به مدیران بانکی کشور نگاه کنیم.

همتی: بانک‌ها نقش خود را در کمک به دولت و مردم به خوبی ایفا کردند
دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز در این مراسم گفت: نظام بانکی با وجود شرایط سخت اقتصادی ناشی از فشار تحریم ها و شیوع کرونا عملکرد خوبی در راستای کمک به اقشار مختلف مردم به ویژه طبقات محروم آسیب دیده داشته است.
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به پرداخت یک میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون توسط بانک ها گفت: عملکرد شبکه بانکی نقش مهمی در رشد مثبت اقتصادی شش ماهه اول سال جاری داشته است و از مجموع تسهیلات اعطایی توسط بانک‌ها از ابتدای سال جاری، 30 درصد سهم بخش صنعت بوده است.
همتی با اشاره به اقدامات نظام بانکی در طرح نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی گفت: تاکنون حدود دو میلیون خانه در این طرح، نوسازی و بهسازی شده اند و همچنین نظام بانکی از سال ۹۲ تاکنون ۳۵۰ هزار فقره تسهیلات معادل ۱۳ هزار میلیارد تومان بابت حوادث غیر مترقبه پرداخت کرده است.
رییس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه نظام بانکی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بابت مساعدت به آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا درنظر گرفته است، گفت: بانک ها در این شرایط سخت تمام مساعی خود را برای ارایه کمک به مردم به کار بستند.

مدیرعامل بانک تجارت: حمایت از هموطنان روستایی مایه افتخار ما است
رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت نیز به نمایندگی از بانک‌های حاضر در این طرح با اشاره به وظایف ذاتی بانک‌ها در اقتصاد کشور گفت: بانک‌های بورسی ضمن ایفای تقش موثر در توسعه کشور وظیفه صیانت از منافع سهامداران و سپرده‌گذاران را دارند و در کنار این امر، انجام مسئولیت‌های اجتماعی را نیز در دستور کار خود دارند.
مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه حمایت اقشار آسیب‌پذیر را وظیفه اجتماعی خود می‌دانیم افزود: برنامه‌ریزی و اقدام در این چارچوب از جمله تکالیف ما است و تلاش داریم با مدیریت صحیح منابع، ضمن حفاظت از منافع سپرده‌گذاران و سهامداران و سودآوری، در این زمینه نیز انجام وظیفه کنیم و البته آمادگی این را داریم که بیش‌تر از گذشته با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری کنیم.
دولت‌آبادی بخش مسکن را به‌عنوان موتور محرک سایر بخش‌های اقتصادی کشور دانست و با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش مسکن می‌تواند سایر بخش‌های مهم اقتصاد را نیز پیش ببرد یادآور شد: همکاران من در سراسر کشور سعی داشتند در فرآیند اعطای تسهیلات این طرح به ساده‌ترین شکل ممکن و در جهت سهولت هموطنان روستایی خدمت‌رسانی کنند و امروز خانواده بانک تجارت افتخار می‌کند که در حمایت از بخش روستایی که البته از نظر اقتصادی و اجتماعی پیامدهای مثبت و ارزشمندی را نیز در جامعه دارد وارد شده و توانست قدم‌های موثری در جهت رفاه هموطنان روستایی و زحمت‌کش بردارد.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از بانک تجارت به دلیل همراهی موثر در طرح نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما