تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
کد مطلب : 10943
۲ روز پس از دریافت پاداشِ ۱۰۰ میلیون تومانی از جیبِ مردم؛

مدیرعامل بانک تجارت از پرداخت تسهیلات به مردم هم خبر داد!

۰
plusresetminus
۲ روز پس از تصویبِ پرداختِ ۵ میلیارد ریال پاداش به ۵ عضو هیات مدیره بانک تجارت آن هم از جیبِ مردم و با ذکرِ صلوات! که انتقادات بسیاری از جمله نمایندگان مجلس را برانگیخت؛ مدیرعامل این بانک از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مردم خبر می دهد!
مدیرعامل بانک تجارت از پرداخت تسهیلات به مردم هم خبر داد!
 به گزارش صدای بانک؛   یکشنبه (۳ مرداد) فیلمی از مجمع عمومی بانک تجارت منتشر کردیم که در آن هیات مدیره این بانک در عرضِ کمتر از یک دقیقه، از جیب مردم و سهامدارانِ خرد و کلان این بانک، ۵ میلیارد ریال معادل ۵۰۰ میلیون تومان پاداش برای خود تصویب و به میمنت این تصمیمِ مبارک، صلوات نیز می فرستند!
فیلم ۱ دقیقه ای منتشره از مجمع عمومی این بانک به سرعت در بسیاری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی بازنشر شده و انتقادات بسیاری از شهروندان در رسانه ها را نیز به دنبال داشت.
به دنبال آن نمایندگان مجلس نیز به این موضوع ورود کردند تا جایی که “جواد نیک بین” نماینده کاشمر در جلسه روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس در تذکری به مقامات ذی ربط خواستار ورود مجلس به این مسئله شده و اظهار کرد:” زمانی که اعضای هیات مدیره بانک تجارت ۴۰۰ میلیون تومان برای خودشان پاداش تعیین می کنند و بعد در عرض ۱۵ ثانیه آن را به ۵۰۰ میلیون تومان می رسانند، این مساله ی مهم کشور است”.
در پاسخ به انتقادات اما رئیس هیات مدیره بانک تجارت به دفاع از این اقدام پرداخته و پاداش ۵ میلیارد ریالی ۵ عضو هیات مدیره بانک تجارت را تلویحا “ناچیز” و انتقادات در این رابطه را “بی مورد” دانست!
رئیس هیات مدیره بانک تجارت در گفت و گو با اخبار ۲۰:۳۰ سیما در این رابطه چنین اظهاراتی کرد:
👈 ۵۰۰ میلیون تومان پاداش هیات مدیره بانک تجارت رقمی نیست
👈 این مبلغ پاداشِ ۵ نفر برای ۱ سالِ مالی است!
👈 دوستان (اعضای هیات مدیره بانک تجارت) به دلیل عملکردِ بسیار درخشان شان، توقع داشتند جبران گذشته نیز بشود!
 
با چنین مدیرانی، بانک تجارت در خدمتِ کیست!؟
در چنین شرایطی شب گذشته روابط عمومی بانک تجارت رپرتاژآگهی ای را در رسانه ها منتشر کرد که در آن مدیرعامل این بانک از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مردم خبر می دهد!
در این خبر “رضا دولت آبادی” _ که سهمش از پاداش ۵ میلیارد ریالی، ۱ میلیارد ریال معادل ۱۰۰ میلیون تومان است _ با بیان اینکه بانک‌ها در کنار وظایف خود یکسری مسئولیت‌های اجتماعی هم دارند، گفته است: ما با افتخار در کنار این طرح قرار گرفتیم و امیدوارم بتوانیم وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهیم.
در این میان اما خبرنگاری نبود تا از رضا دولت آبادی بپرسد آیا پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان پاداش به اعضای هیات مدیره بانک تجارت از جیب مردم و سهامدارانِ خرد و کلان این بانک که اتفاقا از کاهشِ نرخ سهامشان در بورس نیز متضرر شده اند هم، در راستای مسئولیت های اجتماعی مدیرانِ بانک تجارت صورت گرفته است!؟
همچنین این شائبه مطرح است که آیا انتشار گسترده چنین خبری دقیقا ۲ روز بعد از افشای پاداشِ میلیاردی اعضای هیات مدیره بانک تجارت به خودشان از جیب مردم و سهامدارانِ این بانک؛ تلاشی برای ترمیم چهره ی مدیران بانک تجارت در میان افکار عمومی و از بین بردن تبعات منفیِ افشای اقدام صورت گرفته است!؟
اگر اینگونه است که این راهِ برخورد با یک اشتباه نیست و توقع مردم عذرخواهی، استعفا و در غیر این صورت، عزل مدیرانِ زیاده خواه آن هم در شرایط فعلی اقتصادی کشور و مشکلاتی ست که مردم با آنها دست و پنجه نرم می کنند.
در چنین شرایطی و در آستانه ی تشکیلِ دولت مردمی آیت الله ابراهیم رئیسی سوال اینجاست که آیا با چنین مدیرانی می توان عدالتِ مدنظر رئیس جمهور منتخب را برقرار کرد!؟ آیا نیاز به تجدیدنظر در چارت مدیریتی چنین بانکهایی وجود ندارد؟
در این رابطه خدمت حضرت آیت الله رئیسی عرض می کنیم که “با مدیران اشرافی، نمی توان دولت مردمی تشکیل داد”.
مردمِ ایران تجربه ی ۸ سال دولتِ اشرافی حسن روحانی و مدیرانِ آجودانیه و زعفرانیه نشینش را دارند و توقع دارند حال که به “دولت عدالت طلب و مردمی” رای داده اند؛ چنین مدیرانی از سیستم اجرایی و خدماتی کشور، به ویژه بانکها که به معضلی برای بخش تولید و مردم مستضعف تبدیل شده اند، پاکسازی شوند.
بانکدارانی که در سیستمِ آنها، پرداخت یک وام ۱۰ میلیون تومانی به مردم عادی پروسه ای طولانی و سخت داشته و به شدت زمان بر است، اما پای منافعِ خودشان که می رسد در عرض کمتر از یک دقیقه ۵ میلیارد ریال پاداش آن هم از جیبِ مردم! برای خودشان تصویب می کنند.
بخش دردناک تر ماجرا این است که وام ۱۰ میلیون تومانی را با سودهای آنچنانی و جرائمِ تاخیری که صدای اعتراضِ مراجع بزرگ را هم درآورده، از مردم پس می گیرند اما پاداش ۵ میلیاردی به گفته خودشان به دلیل “عملکردِ بسیار درخشان شان”! از شیر مادر برای شان حلال تر است…

منبع: اقتصاد سالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین