تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : 1396

سرمایه‌گذاری بانک جهانی و کویت در پاکستان

۰
plusresetminus
کویت از سال ۱۹۶۰ سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در پاکستان انجام داده است. از جمله همکاری با بانک میزان، کریم ترنسپورت و همینطور شرکت پاک کویت.
سرمایه‌گذاری بانک جهانی و کویت در پاکستان
به دنبال طرح های توسعه دولت پاکستان در جهت جذب سرمایه گذاران, کویت و بانک جهانی قصد دارند در جهت رسیدن به هدف های مشترک در این کشور سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام دهند.

نمایندگان بانک جهانی و مسئولان صندوق سرمایه‌گذاری کویت در دیدارهایی جداگانه با مقام‌های پاکستان از جمله وزیر کار و خدمات اجتماعی این کشور رایزنی کردند.

در اولین دیدار مسئولان ذیربط در مورد زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در پاکستان به گفتگو نشستند.

«احمد ادریس» نماینده صندوق سرمایه‌گذاری کویت گفت: «با تمام قدرت آماده سرمایه‌گذاری در کویت هستیم و امیدواریم که حجم این سرمایه‌گذاری‌ها به ۲۰ میلیارد دلار برسد. دو کشور مشتاق هستند که سرمایه گذاری‌ها در زمینه های مختلف همچون زیرساخت‌های انرژی، صنایع غذایی، صنایع آب شیرین کن و همینطور حمل و نقل صورت بگیرد.»

کویت از سال ۱۹۶۰ سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در پاکستان انجام داده است. از جمله همکاری با بانک میزان، کریم ترنسپورت و همینطور شرکت پاک کویت.

همینطور استان بلوچستان پاکستان قصد دارد سرمایه‌گذارهای کویت را در زمینه تولید برق  ونیروگاه تشویق کند. طرح‌های مشترکی نیز در زمینه کشاورزی در این استان به تصویب دو طرف رسیده است.

نماینده صندوق سرمایه‌گذاری کویت گفت: « کشور ما بر امنیت غذایی سرمایه‌گذاری کرده است و بیشتر علاقه مند است به صنایعی نزدیک شود که با کشاورزی و دامپروری مرتبط باشد.»

«سعید قانی» استاندار استان سند نیز در اظهاری گفت: «کشور پاکستان مناسب سرمایه‌گذاری است چرا که با هزینه کمتر در بحث سرمایه‌گذاری دستاورد بیشتری را می‌توان شاهد بود.»

نماینده بانک جهانی نیز اظهار کرد که رویکرد این بانک بر توسعه پایدار مناطق و اقتصاد با ثبات است تا نیروهای بومی به واسطه آن بتوانند مشغول کار شده و باعث توسعه منطقه خود شوند.

وی در ادامه افزود: « مقدار ۴۵۰ میلیون دلار از طرف بانک جهانی به توسعه زیر ساخت های آبی در این کشور اختصاص داده شده است که به واسطه طرح‌های مثبتی است که منجر به توسعه این مناطق خواهد شد».

منبع: ایلنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین