تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : 1861

استفاده از خودپردازهای بیت‌کوین ممنوع شد

۰
plusresetminus
گزارش پلیس کانادا که چندی پیش منتشر شد ادعا کرده که مجرمان می‌توانند تنها با چند هزار دلار برای خودشان یک خودپرداز بیت‌کوین خریداری کرده و پولشان را هرچند بار که می‌خواهند از این طریق به شکل بیت‌کوین سپرده گذاری کنند.
استفاده از خودپردازهای بیت‌کوین ممنوع شد
شهر ونکوور کانادا که یکی از مراکز پُررونق برای استفاده از ارزهای دیجیتال بود، به دلیل مسائل مربوط به پولشویی، استفاده از خودپردازهای بیت‌کوین را ممنوع می‌کند.

کندی استوارت، شهردار ونکوور پیشنهاد ممنوعیت کامل استفاده از خودپردازهای بیت‌کوین را مطرح کرده و دلیل آن را هم افزایش تعداد پرونده‌های پولشویی اعلام کرده است.

گزارش پلیس کانادا که چندی پیش منتشر شد ادعا کرده که مجرمان می‌توانند تنها با چند هزار دلار برای خودشان یک خودپرداز بیت‌کوین خریداری کرده و پولشان را هرچند بار که می‌خواهند از این طریق به شکل بیت‌کوین سپرده گذاری کنند و هزینه‌های جابجایی و انتقال پول را حذف کنند.

مقام‌های این شهر امسال بیش از ۸۴۰ گزارش جرم مرتبط با ارزهای دیجیتال را بررسی کرده‌اند که تقریبا سه‌ برابر جرایم به‌ وقوع پیوسته در سال گذشته است. در حالی که برخی شهرها مانند ونکوور دست به اقدام زده و استفاده از خودپردازهای بیت‌کوین را ممنوع اعلام کرده‌اند، برخی دیگر ممنوعیت استفاده از خودپردازها را به تشکیل پرونده‌های پول شویی موکول کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، درحال حاضر ۶۹۴ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در کانادا فعال است که از این میان، ۷۶ دستگاه در ونکوور بوده است. ماه گذشته هشت نفر در اسپانیا به اتهام پولشویی از طریق تبدیل پول به ارزهای دیجیتال دستگیر شدند. آنها با استفاده از خودپردازهای رمزارزها اقدام به کوچک‌سازی مبالغ پولشویی شده می‌کرده و مبادلات مالی مشکوکی برقرار می‌کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما