تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد مطلب : 2138

شناسایی تولیدکنندگان ارز دیجیتال در دستور کار

۰
plusresetminus
سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس این ابلاغیه، برای آن دسته از متقاضیانی که به صورت غیرمجاز به شبکه برق متصل شدند، نسبت به قطع برقشان اقدام می شود.
شناسایی تولیدکنندگان ارز دیجیتال در دستور کار
به گزارش "صدای بانک" ،  سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه"شناسایی تولیدکنندگان ارز دیجیتال در دستور کار قرار گرفته"، گفت: قطعا شناسایی ماینرها روش های خاص خودش را دارد که در دستور کار شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه ای قرار گرفته است.

 مصطفی رجبی مشهدی، عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر اظهار داشت: ابلاغیه شرکت توانیر در خصوص قطع برق ماینرها (تولیدکنندگان ارز دیجیتال) پس از ابلاغ، بلافاصله از 28 خرداد ماه 98 اجرایی شد.

وی افزود: بر اساس این ابلاغیه، برای آن دسته از متقاضیانی که به صورت غیرمجاز به شبکه برق متصل شدند، نسبت به قطع برقشان اقدام می شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه "ماینرها برق زیادی را مصرف می کنند"، گفت: مصرف بالای برق توسط تولیدکنندگان ارز دیجیتال منجر به این شده که در برخی نقاط ناپایداری در تأمین برق داشته باشیم و یا حتی خسارتی به سایر مشترکین دیگر که از برق استفاده می کنند، وارد شود که در صورت ادامه این روند حتما با مشترکینی که شناسایی شوند و از برق غیرمجاز استفاده کنند، برخورد قانونی می کنیم.

وزارت نیرو برای حل این مشکل، پیشنهادی را به هیئت دولت ارسال کرده تا هزینه برق با تعرفه برق صادراتی از تولیدکنندگان ارز دیجیتال گرفته شود، که این پیشنهاد تنها در صورت تصویب در هیئت وزیران قابل اجرا خواهد بود.

اگر دولت این پیشنهاد وزارت نیرو را به‌تصویب برساند به‌جای شناسایی و قطع برق تولیدکنندگان ارز دیجیتال، شاهد فعالیت آنها به‌صورت ضابطه‌مند خواهیم بود، حتی وزارت نیرو و شرکت مادرتخصصی توانیر می‌توانند مشوق‌ها و محدودیت‌هایی را همانند بخش صنعت و کشاورزی، به‌منظور عدم مصرف برق توسط ماینرها در ساعات پیک لحاظ کنند.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما