تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : 2143
کشتی‌آرای خبر داد:

برقراری ثبات و آرامش نسبی در بازار طلا

۰
plusresetminus
رییس کمیسیون تخصی طلا و جواهر گفت: از روز گذشته تا به امروز قیمت جهانی طلا ۴۰ دلار افزایش داشته ، از آنجایی که قیمت جهانی یکی از مهم ترین عوامل تعیین قیمت طلا و سکه است، هنگامی که روند افزایشی داشته باشد می‌تواند بر قیمت طلا و سکه تاثیر داشته باشد.
برقراری ثبات و آرامش نسبی در بازار طلا
به گزارش "صدای بانک" ،  رییس کمیسیون تخصی طلا و جواهر گفت: بازار طلا با کاهش تقاضا مواجه شده و قیمت جهانی و قیمت ارز نیز افت داشته؛‌ بنابراین شاهد ثبات نسبی در بازار هستیم.

محمد کشتی‌آرای درباره عدم کاهش قیمت طلا و سکه در بازار تهران با توجه به نوسانات بازار ارز، اظهار داشت: پس از تنش‌های سیاسی میان ایران و آمریکا طی هفته‌های اخیر، شاهد کاهش ارزش سهام در آمریکا و بالا رفتن ۵۸ دلاری قیمت انس جهانی در هفته گذشته بودیم.

وی با تاکید بر اینکه از روز گذشته تا به امروز قیمت جهانی طلا ۴۰ دلار افزایش داشته، گفت: از آنجایی که قیمت جهانی یکی از مهم ترین عوامل تعیین قیمت طلا و سکه است، هنگامی که روند افزایشی داشته باشد می‌تواند بر قیمت طلا و سکه تاثیر داشته باشد.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ادامه داد: اما به دلیل اینکه قیمت ارز با کاهش مواجه است، این کاهش نرخ ارز و افزایش قیمت جهانی یکدیگر را پوشش می‌دهد و موجب عدم افت و خیز چشمگیر قیمت‌ها طلا و سکه در بازار است.

کشتی آرای درباره تحلیل وضعیت بازار نیز اظهار داشت: با توجه به این شرایط بازار با کاهش تقاضا مواجه شده و قیمت جهانی و قیمت ارز در بازار نیز افت داشته و همه این موارد موجب می‌شود ثبات نسبی در بازار ایجاد و نوسانات کمی را شاهد هستیم که این نوسانات نیز طبیعی است.

منبع: ایبنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین