کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه‌اندازی آزمایشی سامانه جدید نظارت بر انتشار اوراق بدهی

9 آذر 1402 ساعت 15:50

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی گفت: سامانه جدید نظارت بر انتشار اوراق بدهی موسوم به سامانه ناب به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش صدای بانک از تجارت نیوز، مرتضی چشان، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص راه‌اندازی آزمایشی سامانه جدید نظارت بر انتشار اوراق بدهی موسوم به سامانه ناب بیان کرد: یکی از اهداف مهم سازمان بورس و اوراق بهادار از سال جاری الکترونیکی کردن انتشار تمام اوراق بدهی از زمان درخواست تا زمان تکمیل و امضای قراردادهای پشتوانه انتشار اوراق توسط ارکان و ارائۀ مجوز انتشار توسط سازمان است.
وی در خصوص مهم‌ترین مزایای سامانه ناب، گفت: الکترونیکی شدن فرآیندهای تامین مالی و حذف مدارک کاغذی از مراحل اولیه شامل ثبت، ارسال مدارک و مستندات درخواست توسط متقاضیان تامین مالی تا مراحل پایانی شامل انعقاد و امضای الکترونیکی قراردادهای میان ارکان انتشار اوراق و واریز وجوه نقد حاصل از انتشار اوراق به حساب متقاضیان، از ویژگی‌های برجسته این سامانه است.
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه افزود: امکان مشاهده آخرین وضعیت درخواست به صورت لحظه‌ای توسط متقاضی تامین مالی، از دیگر ویژگی‌های مهم و کلیدی این سامانه است که به موجب آن شفافیت و سرعت پاسخگویی در فرآیند تامین مالی افزایش می‌یابد.
چشان در پایان گفت: با هدف رفع خطاهای احتمالی سیستم و همچنین بهبود کیفیت ارائه خدمات، در فاز نخست امکان ثبت درخواست‌های تامین مالی از طریق انتشار اوراق مرابحه به صورت آزمایشی و به صورت موازی با سامانه موجود توسط برخی از شرکت‌های مشاور عرضه فراهم شده تا پس از طی مرحله آزمایشی و تکمیل سایر فازهای سامانه، تمامی درخواست‌های متقاضیان انتشار اوراق از طریق این سامانه انجام خواهد شد.
منبع: سنا


کد مطلب: 23969

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/23969/راه-اندازی-آزمایشی-سامانه-جدید-نظارت-انتشار-اوراق-بدهی

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com