تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد مطلب : 2519

تخصیص یک هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های خراسان شمالی

۰
plusresetminus
از جمله مزیت های سفرهای استانی دولت و تصویب مصوبات ویژه برای، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاری سبب رشد و توسعه استان می شود.
روحانی
روحانی

 


به گزارش "صدای بانک" ،  استان خراسان شمالی یکی از استان هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی با محدودیت ها و محرومیت هایی مواجه است که دولت تدبیر و امید توانسته با تخصیص اعتبار و تصویب مصوبات ویژه گام هایی مهمی در راستای کمک به مردم این استان بردارد.

  به گفته مسئولان محلی، در سفر سال ۹۴ دولت به استان خراسان شمالی ۶ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال اعتبار تعهد شده بود که تاکنون ۹ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال اعتبار به این استان تخصیص یافته و در مجموع ۱۵۷ درصد از تعهدات اعتباری سفر پیشین دولت تدبیر و امید به استان محقق شده است.

از جمله مزیت های سفرهای استانی دولت و تصویب مصوبات ویژه برای، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاری سبب رشد و توسعه استان می شود.

بعنوان مثال در استان خراسانی شمالی، حدود 120 طرح سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه های مختلف از جمله صنعتی، کشاورزی، معدن، خدمات گردشگری و ... آماده اقدام هستند که طبق بررسی های اعلامی که میزان حجم سرمایه ریالی، 105297 میلیارد ریال، 638 میلیون دلار، 154 میلیون یورو و 91 میلیون درهم میزان حجم سرمایه ارزی این طرح ها می باشد.
 
از سوی دیگر به گفته معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در سفر استانی دولت که در چند روز آینده صورت خواهد پذیرفت، با رایزنی‌های صورت گرفته حدود یک هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها در این استان طی این سفر در نظر گرفته شده است.

علاوه بر آن ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز تفاهم با هلدینگ ها، شرکت‌های بزرگ، بانک‌ها و … انجام شد که خراسان شمالی باید آن را جذب کند.

پروژه‌هایی همچون علاج بخشی سد بیدواز، راه آهن جوین-اسفراین-شیروان و راه آهن بجنورد-شیروان-مشهد، جاده بجنورد به جنگل گلستان از جمله پروژه‌های مصوب شده است.

  در مجموع 605 طرح اقتصادی ، تولیدی، خدماتی و غیره با سرمایه گذاری 1798 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است که موجب اشتغال 5506 نفر نیز شده است

گفتنی است، از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر تا کنون تعداد 8192 پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر 4528 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسیده است که از جمله این پروژه ها می توان به گازرسانی به 429 روستا، برق رسانی به تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان، 3 بیمارستان در بجنورد و شیروان و آشخانه، ورزشکاه 15000 نفری بجنورد، توسعه فرودگاه بین المللی بجنورد و آبرسانی به 71 روستای استان و ده ها پروژه دیگر اشاره کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما