تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : 2536

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۴/۲۴

۰
plusresetminus
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1410 دلار و 73 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد افزایش به 1413 دلار رسید.
قیمت جهانی طلا
قیمت جهانی طلا
 به گزارش "صدای بانک" ،  در حالی که آمارهای اقتصادی جدید نگرانی ها در مورد وضعیت اقتصادی چین را اندکی کاهش داده و موجب افزایش اشتها برای سرمایه گذاری های پرریسک شده است، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود، اما همچنان در بالای 1400 دلار باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1410 دلار و 73 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد افزایش به 1413 دلار رسید.

تولیدات صنعتی چین در ماه ژوئن رشدی 6.3 درصدی داشت که بیشتر از پیش بینی های 5.2 درصدی بود. این در حالی است که میزان سرمایه گذاری های صورت گرفته در دارایی های ثابت در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن 5.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که بالاتر از پیش بینی 5.5 درصدی تحلیلگران بوده است.

هووی لی اقتصاددان او سی بی سی بانک در این باره گفت: «انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از اقتصاد چین نشان می دهد که کند شدن رشد اقتصاد جهانی آنگونه که انتظار می رفت عمیق نیست. بنابراین شاهد برداشت سودهایی در بازار طلا بوده ایم.» با این وجود، آمارهای جدید نشان می دهد که رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.2 درصد بوده که ضعیف ترین نرخ رشد حداقل در طی 27 سال گذشته است.

لی افزود: «این بدان معناست که تصویر کلی رشد اقتصادی چین همچنان ضعیف است. تنش های بیشتر در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و نگرانی های ژئوپلتیک در خاورمیانه موجب شده تا تقاضا برای طلا همچنان بالا باشد.»

مایکل مک کارتی، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «آمارهای مثبت از میزان خرده فروشی و تولیدات صنعتی چین نشان می دهد که اقتصاد این کشور در وضعیت بهتری قرار دارد و این یعنی احتمال اقدامات محرک اقتصادی از سوی مقامات چینی پایین است.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما