تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : 2539

پتروشیمی نوری رکورد عرضه اولیه‌ها را شکست

۰
plusresetminus
بالاخره انتظارها به سررسید و عرضه اولیه پتروشیمی نوری انجام شد. در جریان عرضه اولیه روز شنبه هر سهم پتروشیمی نوری ۳۱,۲۵۰ ریال کشف قیمت شد و به هر کد سهام داری حداکثر تعداد ۵۳۳ سهم تخصیص یافت.
بورس
بورس
به گزارش "صدای بانک" ،  در عرضه اولیه شرکت پتروشیمی نوری به بورس اوراق بهادار تهران، بیش از ۵۶۲ هزار کد معاملاتی شرکت کردند که این میزان مشارکت در خرید سهام عرضه اولیه بی‌سابقه بود و به این ترتیب رکورد مشارکت‌کنندکان در عرضه اولیه شکسته شد.

عرضه اولیه پتروشیمی نوری که سهامداران از مدت ها قبل در انتظار ورود سهام آن به بورس اوراق بهادار تهران بودند صبح شنبه انجام شد.

۲۲ تیرماه برای نخستین بار تعداد ۳۰۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت پتروشیمی نوری به عنوان پانصد و بیست و چهارمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و با نماد نوری ثبت سفارش شد.

در ابتدا حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی یک هزار سهم با کف قیمت دو هزار و ۹۵۰ تومان و سقف قیمت سه هزار و ۱۲۵ تومان در نظر گرفته شده بود، این در حالیست که امروز پتروشیمی نوری به دلیل استقبال سهامداران با نرخ سه هزار و ۱۲۵ تومان کشف قیمت و به هر کد حداکثر تعداد ۵۳۳ سهم (به مبلغ یک میلیون و ۶۶۵ هزار تومان) اختصاص یافت.

تقی صانعی، مدیرعامل پتروشیمی نوری در خصوص تاخیر عرضه اولیه این شرکت از سال گذشته گفت: حدود چهار ماه تعدادی از واحدهای ما در حال تعمیرات اساسی بودند و به این موضوع سبب شد تا عرضه اولیه سهام نوری دیرتر انجام شود.

وی در خصوص پروژه‌های در دست این پتروشیمی برای سال جاری اظهار کرد: شیرین‌سازی گازوئیل در پتروشیمی نوری و تولید گازوئیل با کیفیت یور و۵ در دست اجراست. شیرین‌سازی گاز فلر منجر به تولید LPG و گاز سولفات آلومینیوم خواهد شد و IRR این در پروژه ۱۴ ماهه خواهد بود. همچنین، بومی‌سازی ۵ کاتالیست اصلی در داخل پتروشیمی نوری از دیگر برنامه های در حال بررسی این شرکت است.

صانعی پیش از این اعلام کرده بود: به طور متوسط از سال ۹۵ تا ۹۷، ۶۰ درصد از فروش شرکت ارزی بوده است. براین اساس، ۶۰ درصد از درآمد پتروشیمی نوری به صورت ارز حاصل از صادرات است که حدود ۹۰ درصد آن در سامانه نیما عرضه می شود. براین اساس، صادرات مهمترین منبع کسب درآمد در این شرکت است.

وی پیش بینی کرد: در سال ۹۸ روزی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سود رقم خواهد خورد.

محبی‌فر، مدیرمالی هلدینگ خلیج فارس نیز با محافظه‌کارانه خواندن قیمت گذاری هر سهم نوری تصریح کرد: باتوجه به برنامه افزایش تولید در پتروشیمی نوری و افزایش تسعیر نرخ دلار نسبت به سال گذشته، قیمت‌گذاری نوری برای عرضه اولیه محافظه کارانه بوده و قیمت پیشنهادی هلدینگ بالاتر از این ارقام بود.

وی افزود: به دلیل اطمینان دادن به بورس، از ۳,۴۰۰ میلیارد تومان سود انباشته، در مجمع سال جاری، حداکثر دو هزار میلیارد تومان سود تقسیم خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین