تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد مطلب : 2570

کاهش امروز شاخص بورس را نباید جدی گرفت

۰
plusresetminus
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ترس از تداوم کاهش قیمت دلار بر روند معاملات بازار سرمایه تاثیرگذار است، ریزش امروز شاخص بورس که بسیار تند بود ادامه دار نیست و به نظر می رسد که بازار به مسیر اصلی خود بازگردد.
  عظیم ثابت
  عظیم ثابت
به گزارش "صدای بانک" ،  یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اصلاح و حرکت امروز شاخص در بازار سرمایه طبیعی است و نباید آن را جدی گرفت.

  عظیم ثابت بیان کرد: بخشی از ریزش‌های امروز بازار ناشی از کاهش قیمت دلار بود که منجر به شکسته شدن یک سری از خط های مقاومتی شد.

وی ادامه داد: بازار در چند وقت اخیر رشد چشمگیری را تجربه کرد و بعد از آن در حالت ثبات قرار گرفت، زمانی که در بازار خبر جدید و مثبت وجود نداشته باشد شاخص بورس اصلاح می شود و بازار در مسیر روند نزولی قرار می گیرد.

ثابت با بیان اینکه ترس از تداوم کاهش قیمت دلار بر روند معاملات بازار سرمایه تاثیرگذار است، افزود: ریزش امروز شاخص بورس که بسیار تند بود ادامه دار نیست و به نظر می رسد که بازار به مسیر اصلی خود بازگردد.

این کارشناس بازار سرمایه به علت ریزش گروه فولادی ها در چند روز اخیر معاملات بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: دلار محرکی برای معاملات کالاهای صادرات محور است که چند وقت اخیر رشد چندانی را در بازار تجریه نکرد و کاهشی بود؛ بنابر این ابهام در ادامه صادرات گروه فولادی‌ها باعث ریزش این گروه و عدم اقبال آنها در بازار سرمایه شده است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما