تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد مطلب : 2587

رییس صندوق بین‌المللی پول استعفا کرد

۰
plusresetminus
روز گذشته لاگارد اعلام کرد که استعفانامه خود را به هیات مدیره صندوق بین‌المللی پول داده و از سپتامبر سال جاری اجرایی خواهد شد.
کریستین لاگارد
کریستین لاگارد
به گزارش "صدای بانک" ،  هیات مدیره صندوق بین المللی پول طی بیانیه‌ای از قبول استعفای رییس کنونی این صندوق خبر داد و اعلام کرد: در حال بررسی برای انتصاب رییس جدید هستند.

  هیات مدیره صندوق بین‌المللی پول طی بیانیه‌ای از استعفای کریستین لاگارد رییس این صندوق خبر داد و اعلام کرد: استعفای وی از سوی هیات مدیره قبول شده است.

در این بیانیه آمده صندوق بین‌المللی پول اقداماتی را در راستای یافتن و انتصاب رییس جدید این صندوق را آغاز کرده است.

بیانیه صندوق بین‌المللی پول می‌افزاید: امروز هیات مدیره این صندوق استعفای کریستین لاگارد رییس فعلی صندوق بین‌المللی پول را قبول کرد و وی از روز ۱۲ سپتامبر از ریاست صندوق کنار خواهد رفت.

این بیانیه تاکید کرده که با توجه به تصمیم لاگارد برای واگذاری ریاست این صندوق، هیات مدیره آن روند انتصاب رییس جدید را آغاز می‌کند. هیلت مدیره صندوق بین‌المللی پول همچنین اعلام کردند که به دیوید لیپتون که به صورت موقت به عنوان سرپرست این صندوق منصوب می‌شود اعتماد کامل دارند.

روز گذشته لاگارد اعلام کرد که استعفانامه خود را به هیات مدیره صندوق بین‌المللی پول داده و از سپتامبر سال جاری اجرایی خواهد شد.

در روز ۹ جولای شورای امور مالی و اقتصادی اتحادیه اروپا به شکل رسمی لاگارد را به عنوان نامزد تصدی پست ریاست بانک مرکزی اتحادیه اروپا معرفی کرد.

با کنار رفتن لاگارد از صندوق بین‌المللی پول حالا موضوع ورود وی به بانک مرکزی اتحادیه اروپا توسط شورای ریاست این بانک و پارلمان اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در ماه اکتبر انتساب نهایی وی از سوی شورای اروپایی انجام می‌شود.

در ابتدای ماه جولای لاگارد اعلام کرد که برای نامزد شدن به عنوان رییس بانک مرکزی اتحادیه اروپا از ریاست صندوق بین‌المللی پول کنار می‌رود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما