تاریخ انتشارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : 2900

دعوای ارزی آمریکا و اروپا بالا گرفت

۰
plusresetminus
هفته گذشته بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت تا نرخ بهره بازتامین مالی خود را به صفر درصد کاهش دهد و ماریو دراگی، رئیس ایتالیایی این بانک وعده داد سیاست‌های محرک پولی جدیدی در راه خواهند بود که احتمالا از ماه نوامبر اجرایی می‌شوند.
ارز
ارز
به گزارش "صدای بانک" ،  مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت که اروپا نیازمند یک برنامه منسجم رشد است و نه دستکاری در نرخ های برابری ارز.

  لری کودلو، مشاور اقتصادی رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به اروپا در خصوص دستکاری تعمدی در نرخ برابری ارز هشدار داد و  گفت که اگر اروپایی‌ها می‌خواهند یک نرخ بهره مناسب داشته باشند باید دارای یک برنامه منسجم اقتصادی باشند و این‌که فقط به تزریق بیشتر و بیشتر پول به بازارها اقدام کنند، دردی از آن‌ها دوا نخواهد شد.

وی گفت که در حاشیه نشست وزیران خارجه گروه هفت که اواخر این ماه برگزار خواهد شد، پیغامی را از طرف کاخ سفید به طرف های اروپایی منتقل خواهد کرد.

هفته گذشته بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت تا نرخ بهره بازتامین مالی خود را به صفر درصد کاهش دهد و ماریو دراگی، رئیس ایتالیایی این بانک وعده داد سیاست‌های محرک پولی جدیدی در راه خواهند بود که احتمالا از ماه نوامبر اجرایی می‌شوند. کمتر بودن هزینه استقراض از اروپا در مقایسه با آمریکا یکی از فاکتورهای تقویت دلار در برابر یورو طی روزهای اخیر بوده است.

کودلو ضمن اشاره تلویحی به این مساله گفت: حتما سخنان رئیس جمهور را در این خصوص شنیده‌اید. او ایده اروپا را دوست ندارد. چه به صورت رسمی و چه به صورت نانوشته، اروپایی ها نباید نرخ برابری یورو را به پایین سوق دهند. وی افزود: چیزی که (اروپایی ها) نیاز دارند کاهش نرخ مالیات است. باید موانع تجاری را کاهش دهند. این خیلی مهم است.

کودلو تنها فردی در کاخ سفید نیست که فکرمی کند اروپایی‌ها عمدا در نرخ برابری ارز دستکاری می‌کنند. پیش تر ترامپ از بانک مرکزی آمریکا انتقاد کرده و گفته بود که برخی طرف ها از جمله اتحادیه اروپا و چین از دستکاری در نرخ ارز برای تضعیف رقابت‌پذیری محصولات آمریکایی استفاده می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما