تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : 3080

تقویت بانکداری اسلامی در امارات با ادغام بانک‌ها

۰
plusresetminus
امارات متحده عربی در مرکز اقتصاد اسلامی واقع شده است و تلاش می‌کند با رشد بانک‌های اسلامی و در کل بانکداری اسلامی، دبی را به عنوان قطب جهانی در حوزه تأمین مالی اسلامی، سرمایه‌گذاری و رشد بیشتر در بخش‌های کلیدی معرفی نماید.
تقویت بانکداری اسلامی در امارات با ادغام بانک‌ها
 به گزارش "صدای بانک" ،  با ادغام بانک‌های اسلامی در کشور امارات، کارایی نظام بانکی افزایش خواهد یافت و امکان توسعه فعالیت‌های مالی در خارج از کشور فراهم می‌گردد.

 ادغام بانک نور با بانک اسلامی دبی به زودی انجام خواهد شد. با این رویداد، بانک اسلامی دبی به چهارمین بانک بزرگ کشور امارات متحده عربی از لحاظ دارایی‌ها تبدیل می‌شود. علاوه بر این تقویت بخش بانکداری اسلامی و توسعه کسب‌وکارهای اسلامی از مزایای ادغام این دو بانک به شمار می‌رود.

امارات متحده عربی در مرکز اقتصاد اسلامی واقع شده است و تلاش می‌کند با رشد بانک‌های اسلامی و در کل بانکداری اسلامی، دبی را به عنوان قطب جهانی در حوزه تأمین مالی اسلامی، سرمایه‌گذاری و رشد بیشتر در بخش‌های کلیدی معرفی نماید. در این میان، بانک اسلامی دبی یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های اسلامی امارات با سهم ۱۰ درصدی از لحاظ دارایی‌ها است که پس از ادغام با بانک نور، سهم این بانک به ۲۲ درصد افزایش خواهد یافت. این بانک طی سال‌‌های گذشته اقدامات گسترده‌ای برای توسعه و رشد بازار بانکداری اسلامی انجام داده‌است که پس از ترکیب با بانک نور، امکان نفوذ بیشتر، افزایش سهم بازار و بهبود کارایی فراهم خواهد شد.

طی سال‌های اخیر، ادغام و ترکیب بانک‌های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس )PGCC( و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا معروف به منا (MENA) در حال افزایش بوده است. به طوریکه دستیابی به سطح بالای توسعه‌یافتگی در کشورهای منطقه PGCC مستلزم وجود صنعت بانکداری و نهادهای مالی بزرگ برای تأمین مالی پروژه‌ها می‌باشد. در این میان، منطقه منا در سال ۲۰۱۸ توانسته است افزایش قابل توجهی در میزان و حجم معاملات را تجربه نماید. به طوریکه ارزش کل معاملات منطقه با افزایش ۶۸٫۷ درصدی از ۱۵٫۸۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۲۶٫۷۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه نمایند.

لیلا محرابی
منبع: پورتال بانکداری اسلامی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین