تاریخ انتشارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : 3517

شاخص کل بورس۴۴۲۲ واحد رشد کرد

۰
plusresetminus
به گفته کارشناسان، از دلایل مهم رشد شاخص بورس تهران می‌توان به تأمین نقدینگی برای شرکت‌های بورسی همچنین افزایش قیمت ارز که به تبع آن باعث افزایش درآمد ریالی شرکت‌های صادرکننده در بورس شده همچنین رکود در بازارهای موازی مانند مسکن،‌طلا، ارز و سکه اشاره کرد.
شاخص کل بورس۴۴۲۲  واحد رشد کرد
 به گزارش "صدای بانک" ،  بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه با افزایش 4422 واحد به رکورد جدید 294 هزار و 600 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن 1683 واحد رشد کرده و به رقم 80 هزار و 887 واحد رسید.

به گفته کارشناسان، از دلایل مهم رشد شاخص بورس تهران می‌توان به تأمین نقدینگی برای شرکت‌های بورسی همچنین افزایش قیمت ارز که به تبع آن باعث افزایش درآمد ریالی شرکت‌های صادرکننده در بورس شده همچنین رکود در بازارهای موازی مانند مسکن،‌طلا، ارز و سکه اشاره کرد.

امروز ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از یک میلیون و 76 هزار میلیارد تومان رسیده است.

معامله‌گران بورس امروز بیش از 3.8 میلیارد سهم اوراق مالی و حق‌تقدم در قالب 422 هزار نوبت معامله و به ارزش 1663 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی با افزایش 1388 واحد به رقم 79 هزار و 180 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هموزن با افزایش 1127 واحد به رقم 54 هزار و 146 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 5 هزار و 302 واحد به رقم 335 هزار و 379 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش 3 هزار و 682 واحد به رقم 215 هزار و 506 واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با رشد 6 هزار و 893 واحد به رقم 592 هزار و 823 واحد رسید.

امروز عمده نمادهای بورسی در تقویت شاخص کل مؤثر بوده‌اند که از مهمترین این نمادها می‌توان به نماد ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت تهران، صنعتی و معدنی چادرملو، گروه مپنا، پالایش نفت بندرعباس، معدنی و صنعتی گلگهر و گسترش نفت و گاز پارسیان اشاره کرد.

امروز نمادهای پربیننده مربوط به بانک تجارت، سایپا، فولاد مبارکه، گروه مپنا، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه و بانک پارسیان بوده‌اند.

ارزان‌ترین نماد در بین شرکت‌های مورد اقبال فعالان مربوط به بانک تجارت به قیمت هر سهم 422 ریال و گران‌ترین سهم مربوط به پالایش نفت اصفهان به قیمت هر سهم 13 هزار و 605 ریال بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل 62 واحد رشد کرده و به رقم 3 هزار و 832 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 213 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از 949 میلیون سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 171 هزار نوبت معامله و به ارزش 783 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز عمده نمادهای فرابورس مانند میدکو،‌هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد هرمزگان، پتروشیمی مارون، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز، سنگ‌آهن گهرزمین و پتروشیمی زاگرس همگی به ترتیب در تقویت شاخص فرابورس بیشترین اثر را داشته‌آند.

نمادهای پربیننده فرابورس مربوط به ذوب‌آهن اصفهان،‌بانک دی، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بیمه دی، صنایع کاغذ پارس و ریل‌پرداز سیر بوده‌اند.

 امروز با پیام ناظر بازار نمادهای حق تقدم خاک چینی ایران،  حق تقدم موتورسازان تراکتورسازی ایران و همچنین نماد شرکت تایدواتر خاورمیانه با پیام ناظر بازگشایی شدند.

نماد شرکت نوش‌مازندران به علت تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام متوقف شد. همچنین نماد شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس با اشاره به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف متوقف شد. نماد کارخانجات تولیدی کابل شهیدقندی بازگشایی شد. نماد شرکت لیزینگ ایران نیز بازگشایی شد.

نماد شرکت آلومراد با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی متوقف شد. همچنین تعلیق نماد شنفت مربوط به نفت پارس انجام شد. نماد پاکشو مربوط به گروه صنعتی پاکشو متوقف شد.

نماد شرکت پتروشیمی ایرانیان پترول با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه «الف» متوقف شد. نماد سیمان بهبهان و نماد پتروشیمی نوری متوقف شدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما