کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تراژدی تلخ بی پایان دختر آبی

20 شهريور 1398 ساعت 10:00

براستی فوتبال باهمه تبلیغاتگسترده جهانی و جذابیت های فراگیر انکارناپذیر اگر جذاب استچرا باید برای نیمی از جامعه جذاب  باشد و نیمی دیگر با موانع و رفتارهای قهری محروم.


 به گزارش "صدای بانک" ، فوتبالیست پرآوازه میشل پلاتینی در مصاحبه ای گفته استفوتبال نمایشگر نوع زندگیو فرهنگ‌ یک کشور استآیا اینگونه نیست.

سایمون کوپر روزنامه نگار ورزشی در کتاب فوتبال علیه دشمن از تاثیر شگرف فوتبال در دگرگونی ساختارهای 
اجتماعی،سیاسی و فرهنگی می گوید و از مرزهای ناپیدای این ورزش عجیب که بسیار فراتر از محدوده مستطیل سبز است و وسعتی دارد. 

به اندازه وسعت جهانجعفر پناهی فیلمساز ایرانی ۱۴ سال پیشدر فیلم‌ آفساید با موشکافی موضوع اجتماعی عدم ورود زنان به استادیوم های ورزشی باتبیعض ها و نابرابرها هشدار لازم را به جامعه رو به  تحول داد.

اما بیش از دو دهه است این موضوع در شرایطی نابرابر لاینحل و بلاتکلیف ماندتا دختری شیفته فوتبال در سودای رسیدن به ورزشگاه آزادی برای دیدن  بازی فوتبال تیم محبوب خود بالاخره با مرگی دلخراش   جان باخت و جامعه را متاثر در بهت و حیرت بردو هیجان فوتبال جان دختر جسور استقلالی را گرفتکه به سکوها نرسیده بود.

ولی بی شک جانی دوباره به هم قطاران،هم نسل ها و دوستداران فوتبال برای رسیدن به رویاها و آرزوهای 
کم هزینه اما هزینه زا داد.

براستی فوتبال باهمه تبلیغاتگسترده جهانی و جذابیت های فراگیر انکارناپذیر اگر جذاب استچرا باید برای نیمی از جامعه جذاب  باشد و نیمی دیگر با موانع و رفتارهای قهری محروم.
 
مرگ غم انگیز دختر فوتبال دوست پایان تراژدی تلخ نیستفریاد و عصیان نسلی است که دیر یا زود باید برای این حقوق اجتماعی و حل مساله ساده پایان ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ها بعنوان مطالبه جدی همگانی به دور از هرگونه تنگ نظری ها چاره اندیشی اساسی گردد.تا پایانی بر چنین رخدادهای فاجعه انگیز باشد.

  نورالدین عبدالله پور

 


کد مطلب: 3548

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/3548/تراژدی-تلخ-بی-پایان-دختر-آبی

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com