تاریخ انتشارجمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : 3568

فرانسه جلوی توسعه ارز مجازی فیسبوک را ‌می‌گیرد

۰
plusresetminus
بر خلاف ارزهایی که پشتوانه بانک مرکزی را دارند، لیبرا توسط یک سازمان مستقل خصوصی ایجاد می‌شود که مقر آن در سوئیس قرار دارد و به آن انجمن لیبرا می گویند. فیس بوک به همراه 27 شرکت دیگر مثل پی پل، ویزا و مسترکارت از موسسان انجمن لیبرا است.
فرانسه جلوی توسعه ارز مجازی فیسبوک را ‌می‌گیرد
 به گزارش "صدای بانک" ،  وزیر دارایی فرانسه ارز دیجیتال لیبرای فیسبوک را بسیار خطرناک می‌داند و اجازه توسعه آن را در اروپا نمی دهد .

برونو لی مایر طی سخنرانی در کنفرانس سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در پاریس در روز پنجشنبه گفت:« تمام این نگرانی‌ها در مورد لیبرا جدی هستند. بنابراین من می‌خواهم واضح بگویم در این شرایط ما نمی توانیم مجوز توسعه آن را در خاک اروپا بدهیم».

وی به خطرات سیستماتیکی که این سکه دیجیتال جدید می تواند برای بازار اروپا ایجاد کند اشاره کرد. این خطرات شامل خطرات مالی و تهدید برای حاکمیت ارز سایر کشورها و احتمال سوء استفاده از سلطه بازار می شود .

لی مایر از زمان اعلام این پروژه فیس بوک در ماه ژوئن مخالفت خود را با این ارز مجازی جدید اعلام کرده است. در این میان او به مسائلی مانند پولشویی و تروریسم مالی اشاره کرد و گفت احتمالا این جرایم با آغاز به کار این سکه مجازی افزایش می‌یابد. وزیر دارایی فرانسه همچنین گفت با ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا و کریستین لاگارد، رئیس آینده این بانک در مورد ایجاد یک ارز مجازی عمومی در مقابله با لیبرا صحبت کرده است .

بر خلاف ارزهایی که پشتوانه بانک مرکزی را دارند، لیبرا توسط یک سازمان مستقل خصوصی ایجاد می‌شود که مقر آن در سوئیس قرار دارد و به آن انجمن لیبرا می گویند. فیس بوک به همراه 27 شرکت دیگر مثل پی پل، ویزا و مسترکارت از موسسان انجمن لیبرا است. طبق گفته این موسسات ، هدف اصلی پروژه لیبرا امکان پرداخت های سریع و کم هزینه و انتقال پول در سراسر دنیاست. فیسبوک همچنین اشاره کرده بود که لیبرا تحت حمایت ارزهای قدیمی در حساب‌های بانکی قرار دارد که انتظار می‌رود اطمینان به این سکه دیجیتال جدید را افزایش دهد .

هدف فیس بوک برای راه‌اندازی این ارز مجازی باعث نگرانی و انتقاد در بسیاری کشورها شده است. قبل از فرانسه، مقامات انگلیس، آمریکا و روسیه هم ابراز نگرانی کرده‌اند که لیبرا می تواند تهدیدی برای سیستم های مالی جهانی به خاطر عدم کنترل جریان سرمایه در آن باشد ولی انتظار می‌رود این ارز مجازی جدید در صورت تایید، در سه ماهه اول 2020 در سطح جهانی راه اندازی شود.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین