کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اشتهای عجیب عربستان به استخراج سریع طلا

25 شهريور 1398 ساعت 8:42

استخراج طلا در سال ۲۰۱۸ در عربستان سعودی نسبت به سال گذشته میلادی پیش از آن ۲۵ درصد افزایش یافته است. مجموع طلای استخراج شده از معادن این کشور در سال ۲۰۱۷، ۱۰ تُن و ۳۳۳ کیلو بود.


 به گزارش "صدای بانک" ،  جدیدترین آمارها نشان می‌دهد در عربستان طی هر ساعت یک کیلو و نیم طلا استخراج می‌شود، آماری که باعث شده عربستان سعودی در سال ۲۰۱۸ درحدود ۱۲ تُن طلا استخراج کند.

روزنامه سعودی عکاظ با استناد به گزارش‌ها و آمار دولتی گزارش داد این کشور روند استخراج فلزهای گرانبها را به شکل قابل توجهی افزایش داده و توانسته در سال ۲۰۱۸، ۱۲.۹۱ تُن معادل یک کیلو و ۴۷۰ گرم در ساعت طلا استخراج کند.

استخراج طلا در سال ۲۰۱۸ در عربستان سعودی نسبت به سال گذشته میلادی پیش از آن ۲۵ درصد افزایش یافته است. مجموع طلای استخراج شده از معادن این کشور در سال ۲۰۱۷، ۱۰ تُن و ۳۳۳ کیلو بود. مقدار استخراج شده در سال ۲۰۱۸ همچنین نسبت به سال ۲۰۱۶ که در آن تنها ۶ تُن و ۹۴۶ کیلو استخراج شد، ۸۶ درصد رشد داشته است.

همچنین استخراج نقره در عربستان طی سال ۲۰۱۸ برابر ۵ تُن و ۷۶۰ کیلو بوده که نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایشی در حدود ۱۳.۶۳ درصد داشته است. استخراج مس در عربستان با ثبت رکورد ۲۵۱ درصد رشد، از ۶۷ هزار و ۹۷ تُن در سال ۲۰۱۷ با افزایشی ۱۶۹ هزار تنی، به ۲۳۵ هزار تُن در سال ۲۰۱۸ رسید.

براساس آمار شورای جهانی طلا، سعودی در میان کشورهای عربی بیشترین مقدار ذخایر طلا را در اختیار دارند. براساس این فهرست سعودی در رتبه اول عربی و در رتبه ۱۶ جهان قرار دارد و ۳۲۳ تن ذخیره طلا دارد. لبنان، الجزایر، لیبی و عراق چهار کشور عربی دیگر هستند که در فهرست ۱۰۰ کشور برتر جهان از نظر حجم ذخیره طلا قرار دارند. آمریکا در رده اول فهرست جهانی قرار گرفته و آلمان، ایتالیا و فرانسه در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.

منبع: ایبنا 


کد مطلب: 3620

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/3620/اشتهای-عجیب-عربستان-استخراج-سریع-طلا

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com