تاریخ انتشارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد مطلب : 364

استقبال بازار سرمایه از پذیره‌نویسی اوراق هلدینگ خلیج فارس

۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج‌فارس گفت: امسال سهام شرکت پتروشیمی پارس را در بورس عرضه کردیم که به یکی از سودآورترین شرکت‌های پتروشیمی در بورس تبدیل شد.
جعفر ربیعی
جعفر ربیعی
مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج‌فارس گفت:  اوراق اجاره مبتنی بر سهام شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس با نرخ سود 16 درصد در بازار سرمایه ثبت و عرضه می‌شود.

 جعفر ربیعی در نشست خبری مربوطه به آغاز عرضه اوراق اجاره مبتنی بر سهام شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس افزود:  پیش بینی می کنیم این عرضه با استقبال بازار سرمایه همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز افتخار دیگری در بازار سرمایه و صنعت پتروشیمی کشور اتفاق می‌افتد و مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اوراق اجاره مبتنی بر سهام هلدینگ خلیج‌فارس با نرخ علی‌الحساب سالانه 16درصد، در بازار سرمایه عرضه می‌شود.

ربیعی تصریح کرد: این اوراق قابلیت معامله را نیز دارند و پیش‌بینی می‌کنیم بتواند سودی بیش از 16 درصد را نیز محقق کند.

وی افزود:  طی روزهای اخیر با انتشار خبر عرضه این اوراق بازخورد مثبتی از سوی بازار سرمایه دریافت کردیم.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امروز در نخستین ساعات عرضه این اوراق استقبال خوبی از آن صورت گرفته و کل اوراق در مدت زمان کوتاهی به فروش برسد.

وی گفت:  هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت‌های زیرمجموعه آن حدود 40درصد تولید و صادرات پتروشیمی کشور را در اختیار دارند.

 ما در ابتدای سال جاری اعلام کرده بودیم که امسال حضور و عملکرد هلدینگ خلیج‌فارس متفاوت خواهد بود و حضور پررنگ‌تری در بازار سرمایه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج‌فارس ادامه داد: امسال سهام شرکت پتروشیمی پارس را در بورس عرضه کردیم که به یکی از سودآورترین شرکت‌های پتروشیمی در بورس تبدیل شد.

وی بیان داشت: ما به عنوان یکی از بازیگران بزرگ بازار سرمایه مصمم هستیم تا از ابزارهای مختلف این بازار بهره ببریم که یکی از این ابزارها اوراق اجاره است.

وی گفت: هلدینگ خلیج‌فارس حدود 12 درصد ارزش بازار سرمایه را در قالب شرکت‌های پتروشیمی مبین، پارس، فجر، پترول و خود هلدینگ در اختیار دارد و به تبع این امر باید از مواهب و ابزارهای این بازار نیز بهره‌مند شود.

وی افزود: شرکت هلدینگ خلیج‌فارس در کنار سایر ابزارهای تامین مالی از جمله صندوق توسعه ملی، فاینانس خارجی و وام، نگاهی جدی به تامین مالی از طریق اوراق اجاره بازار سرمایه دارد.

ربیعی اظهار کرد: بخشی از منابع حاصل از این تامین مالی صرف پروژه‌های اولویت‌دار ما از جمله بیدبلند خلیج‌فارس، پتروشیمی لردگان، پتروشیمی ایلام و سایر پروژه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی خواهد شد.

وی در پایان از مدیران سازمان بورس اوراق بهادار و شرکت‌های تامین سرمایه که در اجرای این اقدام با شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس همراهی کردند، تشکر کرد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین