کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امکان لنگراندازی تمامی کشتی ها در بیمه تجارت نو فراهم شد

25 اسفند 1397 ساعت 14:39

مدیر بیمه های اموال بیمه تجارت نواظهارداشت: براساس کنوانسیون بین‌المللی مصوب سال ۲۰۰۱ میلادی درباره مسئولیت مدنی برای خسارات آلودگی نفت سوخت کشتی، مالک هر کشتی، نفت‌کش و شناور،باید برمبنای ظرفیت ناخالص کشتی بیمه‌نامه و یا تعهدنامه معتبر ارائه کند.


بیمه تجارت‌نو مجوز صدور تضمین مالی مرتبط با کنوانسیون Bunker CLC و کنوانسیون خارج‌سازی مغروقه (نایروبی) را از سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کرد.
 
  محمدرضاکیهان مدیر بیمه‌های اموال تجارت‌نو دراین ارتباط گفت: بر اساس ماده ۱۲ کنوانسیون بین المللی نایروبی که درباره انتقال لاشه کشتی های مغروقه است، مالک ثبت شده کشتی با ظرفیت ناخالص ۳۰۰ تن و بالاتر که پرچم یک دولت عضو کنوانسیون را دارد، ملزم است که بیمه یا تضمین مالی دیگری برای پوشش مسئولیت انتقال لاشه کشتی داشته باشد.

وی افزود: پس از آنکه برای سازمان بنادر و دریانوردی مشخص شد الزامات فوق رعایت شده، گواهی نامه ای حاکی از آنکه بیمه یا تضمین مالی دیگر طبق این کنوانسیون دارای اعتبار است برای هر کشتی با ظرفیت ناخالص سیصد تن و بالاتر صادر می کند. علاوه بر این هر دولت عضو، باید مطمئن شود که بیمه یا تضمین مالی دیگری، برای هر کشتی با ظرفیت فوق الذکر در زمان ورود و یا ترک بندر واقع در قلمرو آن یا در زمان ورود یا ترک تسهیلات فراساحلی واقع در دریای سرزمینی آن وجود دارد.

مدیر بیمه های اموال بیمه تجارت نواظهارداشت: براساس کنوانسیون بین‌المللی مصوب سال ۲۰۰۱ میلادی درباره مسئولیت مدنی برای خسارات آلودگی نفت سوخت کشتی، مالک هر کشتی، نفت‌کش و شناور،باید برمبنای ظرفیت ناخالص کشتی بیمه‌نامه و یا تعهدنامه معتبر ارائه کند. لذا مالکان کشتی ملزم هستند علاوه بر بیمه P&I‌، گواهینامه Bunker CLC جهت نشتی سوخت کشتی ها را نیز در اختیار داشته باشند.

کیهان در خصوص شرایط اخذ مجوز های مذکور اعلام کرد: شرکت‌های بیمه باید ضمن دارا بودن دانش و تخصص فنی در رشته مربوطه ، داشتن سنوات فعالیت در رشته کشتی، اسناد و مدارک مثبته خود را به سازمان بنادر و دریانوردی ارسال کنند که این سازمان پس از بررسی اسناد ،مدارک و داشتن تمامی شرایط نسبت به اعطای مجوز های فوق اقدام می‌کند.

وی درخصوص فرایند دریافت مجوز فوق گفت : با توجه به عملکرد مثبت بیمه تجارت‌نو ، سازمان بنادر و دریانوردی مجوز لازم برای صدور تضمین مالی در ارتباط با ماده ۱۲ کنوانسیون نایروبی سال ۲۰۰۷ و کنوانسیون نفت سوخت (Bunker CLC)  سال ۲۰۰۱ را به بیمه تجارت‌نو اعطا کرد.تجارت‌نو با در اختیار داشتن این مجوز می تواند کلیه کشتی‌هایی که در بنادر ایران به ثبت رسیده‌اند، را تحت پوشش قرار دهد.

کیهان ارتقاء جایگاه دپارتمان کشتی بیمه تجارت‌نو را از اهداف سال آیند برشمرده و افزود: هم اکنون تجارت‌نودرفهرست ۷ شرکت فعال و برتر از لحاظ پرتفوی بیمه‌ای در رشته کشتی جای دارد که  قرارگرفتن درمیان ۳ شرکت برتر در این رشته از برنامه های سال ۹۸ است.
 


کد مطلب: 365

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/365/امکان-لنگراندازی-تمامی-کشتی-بیمه-تجارت-نو-فراهم

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com