تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : 3783

آمریکایی ها ثروتمندترین مردم دنیا هستند

۰
plusresetminus
  در حالی که کل دنیا ثروت خود را به خاطر آشفتگی های سیاسی پیرامون  مسئله برگزیت و جنگ تجاری آمریکا و چین از دست می‌دهد، آمریکا ثروتمندترین کشور دنیا می شود.
آمریکایی ها ثروتمندترین مردم دنیا هستند
 به گزارش "صدای بانک" ،  میانگین سرانه سرمایه های خالص مردم آمریکا ۲۰۳ هزار دلار است و از این نظر مردم آمریکا در صدر لیست ثروتمندترین مردم دنیا قرار گرفته اند.

  در حالی که کل دنیا ثروت خود را به خاطر آشفتگی های سیاسی پیرامون  مسئله برگزیت و جنگ تجاری آمریکا و چین از دست می‌دهد، آمریکا ثروتمندترین کشور دنیا می شود.

 طبق آخرین گزارش ثروت جهان که توسط شرکت بیمه آلیانز آلمان منتشر شده، میانگین سرانه سرمایه های خالص مالی مردمی که در آمریکا زندگی می کنند 184411 یورو (203128 دلار) در مقایسه با 173838 یورو مردم سوئیس است. این ارقام مربوط به سال 2018 می شوند.

 طبق این گزارش، صعود آمریکا به صدر لیست ثروتمندترین مردم دنیا تا حد زیادی به خاطر قدرت دلار است. این گزارش همچنین نشان می دهد خانواده های آمریکا اصلی ترین عامل افزایش جریان جهانی سرمایه ها بوده اند - دو سوم تمام سرمایه گذاری ها در کشورهای صنعتی از آمریکا می آید. سرمایه گذاری های جدید به یک رکورد جهانی رسیده و با 22 درصد افزایش، 2700 میلیارد یورو ثبت شده است و همه این ها به اصلاحات مالیاتی آمریکا در سال گذشته مربوط می شود.

در همین زمان، در حالی که آمریکا ثروتمندترین کشور دنیاست، سوییس همچنان با 266318 یورو بیشترین سرانه سرمایه های ناخالص مالی را در جهان دارد، این رقم برای آمریکا 227364 یورو است. ولی بدهی در سوئیس به خاطر تعداد وام های گرفته شده بیشتر از آمریکاست.

علی رغم رقابت نزدیک آمریکا و سوئیس، این دو کشور با سنگاپور که در جایگاه سوم است،  فاصله زیادی دارند. سرانه سرمایه های خالص مالی سنگاپور به 100370 یورو می رسد.

 قبل از این، مقام ثروتمندترین کشور جهان متعلق به سوئیس بود که در 2017 آن را از آمریکا گرفت.

در کل، گزارش الیانز در مورد دورنمای ثروت جهان نسبتاً بدبینانه است. طبق این گزارش، رشد سرمایه مالی جهان در 2018 برای اولین بار از بحران مالی 2008 ، 0.1 درصد کاهش یافته است و مقصر آن جنگ تجاری بین چین و آمریکا، بی ثباتی های همراه برگزیت، افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و سخت شدن شرایط مالی است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما