تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : 393
تمجید عضو کمیسیون انرژی مجلس از تولید محصول جدید شرکت نفت پارس؛

مجلس آمادگی حل مشکل تولیدکنندگان روغن را دارد

۰
plusresetminus
هاشمی پور در خصوص دست یابی شرکت نفت پارس به تولید روغن جدید و با کیفیت گفت:‌ اینکه مقام معظم رهبری بر توجه به تولید داخل تاکید می کنند و اقتصاد مقاومتی را مورد توجه مسوولان قرار می دهند، بیانگر آن است که ظرفیت داخل کشور بالاست و می توانیم بسیاری از نیازهای کشور را خودمان تولید کنیم.
مجلس آمادگی حل مشکل تولیدکنندگان روغن را دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس بر حمایت از تولیدکننده داخلی تاکید کرد و گفت: اگر شرکت نفت پارس توانسته روغنی تولید کند که کشورمان را از وابستگی رهایی بخشد، باید بررسی صورت بگیرد تا در صورت وجود مشکلات، نسبت به رفع آنها تلاش کنیم و باید در مسیر خودکفایی گام برداریم. 

عدل هاشمی پور با یادآوری اینکه مدتهاست مقام معظم رهبری بر فاصله گرفتن از خام فروشی تاکید کرده اند گفت: مهمترین بخش اقتصاد کشور ما در حوزه نفت است اما با کمال تاسف تنها به خام فروشی اکتفا می کنیم و به همین دلیل است که آمریکا دایم کشورمان را به صفر کردن صادرات نفت تهدید می کند.
وی با اشاره به مشتقات فراوانی که از نفت به دست می آید گفت: هر کدام از این مشتقات می تواند سرمایه های کلانی را در کشور به جریان بیندازد و اشتغال بسیاری را ایجاد کند.

نماینده کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی در خصوص دست یابی شرکت نفت پارس به تولید روغن جدید و با کیفیت گفت:‌ اینکه مقام معظم رهبری بر توجه به تولید داخل تاکید می کنند و اقتصاد مقاومتی را مورد توجه مسوولان قرار می دهند، بیانگر آن است که ظرفیت داخل کشور بالاست و می توانیم بسیاری از نیازهای کشور را خودمان تولید کنیم.
وی تولید روغن با کیفیت در نفت پارس را دلیلی بر اثبات فرمایشهای مقام معظم رهبری دانست و گفت:‌ تا زمانی که نگاه ما به بیرون باشد باید از تحریم ها بترسیم اما وقتی نیاز داخل را خودمان را تولید کنیم، تحریم ها به خودی خود رنگ می بازد وابزار فشار بر کشورمان کمرنگ می شود.

هاشمی پور با تاکید بر اینکه باید نگاه ما به صادرات باشد گفت:‌اینکه توانسته ایم روغن با کیفیت را در داخل تولید کنیم، اتفاق مبارکی است اما باید به سویی گام برداریم که بتوانیم این روغن با کیفیت را صادر کنیم.
وی با تاکید بر اینکه برای فروش نفت مشکل وجود دارد اما فروش فراورده مشکل چندانی ندارد گفت: امروزه فروش روغن یا فراورده های پتروشیمی و مشتقات نفتی مانند قیر، بنزین و گازوییل به سادگی امکان پذیر است و جلوگیری از صادرات آن برای آمریکا در عمل امکان پذیر نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مسوولان وزارت نفت خواست به کمیسیون انرژی مجلس بیایند و برای تولید داخل و صادرات آن برنامه ریزی کنیم گفت: اگر می توانیم روغن با کیفیتی تولید کنیم که نیاز کشورمان را به خارج از کشور برطرف کند، باید از این تولیدکننده حمایت شود. بنابر این مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم برای حمایت از این قبیل تولیدکنندگان را دارد.

وی خواستار شناسایی شرکتهایی شد که توان تولید محصولات مورد نیاز کشور را دارند و گفت: هر جا که نیاز به حمایت قانونی بود، می توانیم مشکلات را برطرف کنیم اما ابتدا باید همگان بدانند که کدام شرکت توان تولید و خودکفایی دارد.

هاشمی پور با تاکید بر اینکه کمیسیون تخصصی مجلس باید در این زمینه بررسی انجام دهد گفت: باید با مسوولان شرکت نفت پارس و شرکتهای دیگر که در زمینه خودکفایی تلاش می کنند جلسه برگزار کنیم تا اگر مشکلی وجود دارد آن را رفع کنیم.

منبع:نفت ما
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما