تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : 4096

افزایش کسری بودجه ایالات متحده

۰
plusresetminus
کسری بودجه فدرال آمریکا در سال کالی ۲۰۱۹ به ۹۸۴ ملیارد دلار رسید، ‌رقمی که نشان از افزایش ۲۰۵ میلیارد دلاری کسری بودجه این کشور دارد.
افزایش کسری بودجه ایالات متحده
 به گزارش "صدای بانک" ،  کسری بودجه فدرال آمریکا در سال کالی ۲۰۱۹ به ۹۸۴ ملیارد دلار رسید.

  کسری بودجه فدرال آمریکا در سال کالی ۲۰۱۹ به ۹۸۴ ملیارد دلار رسید، ‌رقمی که نشان از افزایش ۲۰۵ میلیارد دلاری کسری بودجه این کشور دارد. این خبر را دفتر بودجه کنگره آمریکا روز گذشته -‌دوشنبه- اعلام کرد. 

این کسری برابر با چهار و هفت دهم درصد تولید ناخالص داخلی دارد که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۲ است. این کسری سالیانه نزدیک به ۵۰ درصد بیشتر از زمانی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده زمام امور را در دست گرفت. سکردی بودجه فعلی فدرال آمریکا براساس استانداردهای تاریخی بسیار بالا بوده و انتظار می‌رود که بدهی‌های فدرال در ادامه سال جاری میلادی افزایش هم یابد و به بیشترین میزان از زمان جنگ جهانی دوم برسد. از سوی دیگر، انتظار می‌رود رشد اقتصادی در ادامه سال اندکی افت داشته باشد. 

«جروم پاول»، رئیس بانک فدرال و دیگر اقتصاددانان تاثیرگذار آمریکایی بارها هشدار داده‌اند که روند پولی دولت باثبات نیست. 

از سوی دیگر، آمار منتشرشده نشان از افرایش چهار درصدی درآمد دولت و رسیدن آن به سه تریلیون و ۴۶۰ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۱۹ دارد. این افزایش ناشی از درآمدهای شخصی و مالیات‌های حقوقی و مالیات شرکت‌ها و همچنین تعرفه‌های گمرکی دولت ترامپ است. با این وجود، مخارج دولت با افزایش هشت درصدی به چهار تریلیون و ۴۵۰ میلیارد دلار رسیده است. 

آمار نشان از آن دارد که وزارت دفاع، وزارت آموزش و وزارت امور کهنه‌سربازان بیشترین افزایش مخارج را داشته‌اند. بیشترین میزان کاهش مخارج نیز از آن وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده آمریکا و وزارت امنیت ملی بوده است. 

 منبع: ایلنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین