تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : 4098

الزام درج مواردی خاص در فاکتور فروش طلا و جواهر

۰
plusresetminus
رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: برخی موارد از جمله رنگ، شکل، فرم و اندازه دلخواه است اما اسم، آدرس، شماره سریال و شماره تلفن و همچنین وزن طلا، قیمت هر گرم طلا روز از جمله الزامات در فاکتورهای فروش طلا  است.
الزام درج مواردی خاص در فاکتور فروش طلا و جواهر
 به گزارش "صدای بانک" ، رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر از الزام درج برخی موارد الزامی در فاکتور فروش طلا و جواهر خبر داد.

یکی از مواردی که شاید برخی مشتریان به هنگام خرید طلا به آن توجه کنند، فاکتور فروش است. فاکتوری که مشتری هنگام خرید طلا دریافت می کند و در زمان فروش نیز ارائه فاکتور به خریدار الزامی است.

اما اینکه چه مواردی باید در این فاکتور ذکر شود و یا چه شکلی داشته باشد، نکته ای است که شاید کمتر کسی به آن توجه داشته باشد. زیرا اخیرا دیده شده برخی واحدهای طلا فروشی متخلف با عدم درج برخی موارد الزامی در فاکتور، از عدم اطلاع خریداران سوءاستفاده می کنند.

در همین راستا، محمدکشتی آرای، رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: برخی موارد از جمله رنگ، شکل، فرم و اندازه دلخواه است اما اسم، آدرس، شماره سریال و شماره تلفن و همچنین وزن طلا، قیمت هر گرم طلا روز از جمله الزامات در فاکتورهای فروش طلا  است.

وی افزود: اگر واحدی این موارد الزامی را رعایت نکند متخلف است و در صورت گزاش با آن برخورد خواهد شد.


رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر همچنین درباره وضعیت فعلی بازار طلا و سکه، توضیح داد: بازار طی دو الی سه هفته اخیر از ثبات برخوردار است و از قیمت ها هیچگونه نوسانی ندارد. همچنین وضعیت بازار جهانی نیز از آرامش و ثباتی نسبی برخوردار است.

اطلاعیه اتحادیه طلا و جواهر در خصوص فاکتور فروش


منبع: ایبنا
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما