تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد مطلب : 4101

کمک بانک توسعه آسیایی به تاجیکستان

۰
plusresetminus
نخستین کمک بانک توسعه اقتصادی در سال ۱۹۹۸ برای حمایت از بازسازی و اصلاحات پس از جنگ بود.
کمک بانک توسعه آسیایی به تاجیکستان
 به گزارش "صدای بانک" ،  بانک توسعه آسیایی از اختصاص کمک ۴۰۴ میلیون دلاری به تاجیکستان از سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به منظور کمک به رفع چالش ها و نیازهای نوظهور این کشور خبر داد.

روزنامه تایمز آسیای مرکزی به نقل از بانک توسعه آسیایی نوشت، مبلغ نهایی به دسترسی و آمادگی پروژه این بانک و همچنین به مشارکت های احتمالی تامین منابع مالی بستگی دارد.

این بانک امروز (هشتم اکتبر) اعلام کرد: برنامه سه ساله ما مطابق با راهبردهای مشارکتی با تاجیکستان است و اولویت های توسعه ملی است. علاوه بر سرمایه گذاری در بخش های عمومی، بانک توسعه آسیایی در نظر دارد تا سرمایه گذاری در بخش های خصوصی تجاری، مالی و سایر بخش ها را مورد بررسی قرار دهد.

به نوشته تامیز آسیای مرکزی، این طرح شامل پروژه هایی است برای افزایش مهارت مشاغل، توسعه بخش انرژی که شامل حمایت از اصلاحات و بهبود بخشیدن زیرساخت ها، ارتقاء توسعه بخش مالی و همچنین مدیریت منابع آب است. بانک توسعه آسیایی همچنین در نظر دارد با این سرمایه گذاری از پروژه های متمرکز بر توسعه گردشگری، احیای کریدورهای اصلی جاده ای، توسعه زیرساخت های شهری، افزایش مقاومت در برابر بلایای طبیعی و اصلاحات جوی، پشتیبانی کند.

نخستین کمک بانک توسعه اقتصادی در سال ۱۹۹۸ برای حمایت از بازسازی و اصلاحات پس از جنگ بود. از آن پس کمک های بسیاری از جانب این بانک به تاجیکستان صورت گرفته است که به بهبود زیرساخت های حمل و نقل و انرژی کشور، پشتیبانی از توسعه اجتماعی، گسترش تولید محصولات کشاورزی و تقویت همکاری ها و تجارت منطقه ای کمک کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین