تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
کد مطلب : 4169

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۷/۲۲

۰
plusresetminus
قیمت هر انس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1487 دلار ، 81 سنت رسید. قیمت فلز زرد در هفته گذشته نیز یک درصد افت کرده بود.
قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
 به گزارش "صدای بانک" ،  در حالی که خوش بینی ها به مذاکرات تجاری آمریکا و چین اشتها برای ریسک پذیری را بالا برده است، قیمت طلا امروز کاهش داشت و روند کاهشی خود را برای سومین جلسه متوالی تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر انس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1487 دلار ، 81 سنت رسید. قیمت فلز زرد در هفته گذشته نیز یک درصد افت کرده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1492 دلار و 20 سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: نوسانات اخیر قیمت مبتنی بر عوامل بنیادین حاکم بر بازار طلا رخ نداده و بیشتر متاثر از وضعیت تجارت جهانی بوده است.

وی افزود، جزئیات چندانی از توافق تجاری میان آمریکا و چین منتشر نشده اما همین اطلاعات کم نیز توانسته اشتها برای ریسک پذیری را بالا ببرد و این عاملی منفی برای بازار طلا بوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه از مرحله نخست توافق دو کشور برای پایان دادن به جنگ تجاری 15 ماهه خبر داد و افزایش تعرفه ها علیه کالاهای چینی را فعلا به تعویق انداخت. این مثبت ترین گام دو کشور در روابط تجاری دوجانبه طی 15 ماه گذشته بوده است.

به دنبال انتشار این خبر ارزش سهام در بازارهای آسیایی افزایش داشت و شاخص کلی ام اس سی آی در منطقه آسیا و اقیانوسیه به استثنای ژاپن با رشدی 1.1 درصدی مواجه بود.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی نیز که در جلسه قبل به پایین ترین رقم 3 هفته گذشته رسیده بود افزایش داشت و به نزدیکی بالاترین رقم چند ماه اخیر در برابر ین ژاپن رسید. ین ژاپن نیز همچون بازار طلا هنگام بروز بحران های اقتصادی و سیاسی یک محل امن برای سرمایه گذاری تلقی می شود و با عادی شدن اوضاع ارزش آن پایین تر می آید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین