کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکذیب بازداشت مدیرعامل سابق کشتیرانی

18 آبان 1398 ساعت 14:49

بررسی ها نشان میدهد محمد سعیدی نه تنها بازداشت نشده است بلکه اساسا دو تابعیتی بودن وی نیز کذب محض است


 به گزارش "صدای بانک" ،  اخیرا شایعه گسترده ای در فضای مجازی در خصوص بازداشت محمد سعیدی مدیر عامل سابق شرکت کشتیرانی ایران به دلیل اخذ رشوه میلیاردی منتشر شده است که این شایعه با استناد به منابع موثق کاملا کذب و بی اساس است.

او  متولد ۱۳۴۰ در اراک، در جوانی عضو کمیته انقلاب اسلامی بود و با تشکیل وزارت اطلاعات در سال ۶۳ به این نهاد پیوست و از جمله مدیرانی ارشد دستگاه امنیتی بود که برای ارائیه برخی گزارشات فوق سری شخصا اجازه ورود به دفتر رهبری را داشت.

 سعیدی در در زمان ریاست آقازاده به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی به  عنوان معاون امور بین الملل به این سازمان وارد شد و به دلیل تخصص در حوزه روابط دیپلماتیک و اشراف امنیتی  وارد تیم مذاکرات هسته ای  شد. سعیدی از ابتدای شروع مساله هسته‌ای ایران در اوایل دهه ۸۰ و زمانی که حسن روحانی دبیر شورایعالی امنیت ملی و مذاکره‌کننده ارشد ایران بود، عضو تیم مذاکره‌کننده ایران شد.
 
سعیدی در کنار آقازاده با شروع به کار دولت نهم و جایگزینی علی لاریجانی به جای حسن روحانی به عنوان دبیر شورایعالی امنیت ملی(که دوره لاریجانی  از مرداد ۸۴ تا مهر ۸۶ به طول انجامید) سعیدی در کنار جواد وعیدی، سید علی حسینی تاش، محمدمهدی آخوندزاده، سید عباس عراقچی، کاظم غریب آبادی، عضو تیم مذاکرات هسته‌ای در دو سال نخست دولت محمود احمدی‌نژاد بود.بعد از رفتن لاریجانی از شورای عالی امنیت ملی، سعیدی دوباره به سازمان انرژی اتمی تحت ریاست  آقازاده  رفت و به عنوان  به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی، بین‌الملل و امور مجلس این سازمان مشغول به کار  شد.

در تیرماه ۸۸، بعد از استعفای غلامرضا آقازاده نام سعیدی هم در کنار علی‌اکبر صالحی به عنوان گزینه ریاست سازمان مطرح بود که در نهایت صالحی از سوی محمود احمدی‌نژاد به این سمت منصوب شد.با رفتن آقازاده،که سعیدی هم در نهایت در ۲۴ آذرماه ۸۸ از سازمان انرژی اتمی استعفاء کرد. 

سعیدی در دولت روحانی به عنوان معاون بین‌الملل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های اقتصادی کشور انتخاب شد.

در ۲ تیر ۹۴، رسانه‌ها خبر دادند که طی حکمی از سوی سید تقی نوربخش مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی، اعضای جدید هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) انتخاب شدند. طبق این گزارش‌ها، آقایان مجتبی انصاری، عصاری، محمد سعیدی، رضا راعی، علی ظفرزاده، مرتضی لطفی و سیدمحمدرضا آیت‌اللهی به عنوان اعضای جدید هیات مدیره انتخاب شدند.  این هیات مدیره، سعیدی را به عنوان سرپرست شستا برگزید و سعیدی تا ۳۱ مرداد و انتخاب مدیرعامل در این مسوولیت بود.

وبسایت ضدانقلاب سحام نیوز در همان مقطع و با توجه به شناختی که از وی داشت با تولید چریان منفی سعی در تخریب چهره سعیدی داشت و برای اولین بار شایعه دوتابعیتی بودن وی که از اساس کذب است را مطرح کرد.

بلافاصله و کمتر از یک ماه وبسایت فردانیوز در ۱۴ تیر ۹۴، در واکنش به انتصاب سعیدی به عنوان مدیرعامل شستا در گزارشی سعی کرد این چهره شاخص امنیتی جمهوری اسلامی را مورد ترور شخصیتی قرار دهد که البته تا حدودی موفق عمل کرد

 عملکرد مثبت سیستم امنیتی جمهوری اسلامی منجر به تشکیل یک جبهه جهانی برای ترور شخصیت های موثر امنیتی کشور شده است تا جایی که حتی به جای نقد به عملکرد برخی ها از درون نیز همصدا با این جریان و نااگاهانه در پازل دشمن فعالیت میکنند.

البته در همین اثنا نیز مصطفی پرکره از اعضای اولیه اطلاعات نخست وزیری در محصاحبه با یک پایگاه خبری از پازل دشمن برای تخریب چهره های امنیتی خبر داد.


بررسی ها نشان میدهد محمد سعیدی نه تنها بازداشت نشده است بلکه اساسا دو تابعیتی بودن وی نیز کذب محض است

اما نکته قابل فهم آن است که اگر وی حتی دارای پاسپورت اتریشی باشد این معنایش تابعیت دوگانه نیست چرا که بسیاری از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در سراسر دنیا دارای شخصیتی پوششی با اسامی و پاسپورت های متفاوتند که صرفا ابزاری برای اهداف سیستماتیک است.

منبع: اطلاعات روز


کد مطلب: 4613

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/4613/تکذیب-بازداشت-مدیرعامل-سابق-کشتیرانی

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com