تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد مطلب : 4659

رقابت 232 دانش‌آموز منطقه 13 برای شهردار شدن 

۰
plusresetminus
شهردار منطقه 13 گفت: طرح شهردار مدرسه از طرح‌های مشارکتی شهرداری تهران است که زمینه آموزش مسئولیت اجتماعی به نوجوانان در آن پیش‌بینی شده است.
رقابت 232 دانش‌آموز منطقه 13 برای شهردار شدن 
 به گزارش "صدای بانک" ،   همزمان با بیست و یکمین دوره انتخابات شهردار مدرسه  در شهر تهران ، این دوره از انتخابات در مدارس منطقه 13 برگزار و 232 دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند که با برگزاری مراسمی توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی ، شهردار منطقه 13 و مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در مدرسه علوی این منطقه حضور یافتند.  

  بیست و یکمین دوره انتخابات شهردار مدرسه با حضور رحمان زاده ، شهردار منطقه 13 ، دکتر چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران، حسینی رئیس آموزش و پرورش منطقه، حجت الاسلام کرمانی رئیس امور مساجد حوزه شهید بهشتی (ره)، علوی مشاور اجرایی شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسئولین کمیته امداد امام خمینی(ره)، پلیس راهور، آتشنشانی، انجمن اولیاء و مربیان، معاونین و مدیران شهری منطقه 13 و... برگزار و دانش آموزان شهردار منتخب مدرسه خود را انتخاب کردند. 

شهردار منطقه 13 در این مراسم با بیان اینکه طرح شهردار مدرسه به افزایش مهارت‌های شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان کمک می‌کند، گفت: با اجرای این طرح آگاهی دانش‌آموزان از مفاهیمی مانند شهر، شهروندان و حقوق و مسئولیت‌هایشان افزایش پیدا می کند.

مرتضی رحمان زاده با اشاره به رقابت 232 دانش‌آموز سطح منطقه در انتخابات شهردار مدرسه گفت: دانش‌آموزان در این طرح با چالش‌های عملی حوزه مدیریت شهری، مسائل اجتماعی و محیط ‌زیستی شهر تهران آشنا شده و تلاش می‌کنند در جایگاه شهردار مدرسه، نقش شهروندانی مسئول و فعال را بازی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت ورود دانش آموزان به حل مسائل جامعه و محیط زندگی خود تصریح کرد: مخاطبان این طرح که دانش‌آموزان 20 دبیرستان در مقطع متوسطه اول هستند، ضمن درگیری با فرایندهای آموزشی به‌نحوی فعالانه در حوزه مشارکت‎های اجتماعی نیز ایفای نقش خواهند کرد.

شهردار منطقه 13 هدف از اجرای انتخابات شهرداران مدارس را گسترش مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، شخصیت بخشیدن به دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه، آشنا ‌شدن دانش‌آموزان با حقوق، وظایف و مسئولیت‌های شهروندی، یادگیری تصمیم‌گیری جمعی، آشنایی با مفهوم انتخابات و شرایط انتخاب‌شوندگان و آشنایی با سرفصل‌های فعالیت و ماموریت مدیریت شهری خواند و افزود: طرح شهردار مدرسه از طرح‌های مشارکتی شهرداری تهران است که زمینه آموزش مسئولیت اجتماعی به نوجوانان در آن پیش‌بینی شده است.

گفتنی است، شهردارمدرسه گامی مؤثر برای تمرین مسئولیت‌پذیری، تعهد، مشارکت و همراهی با دیگران بوده، که مبنای توسعه پایدار و لازمه ساخت زیربناهای کلیدی و محوری برای جوامع است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین