تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : 4755

برنامه‌های بانک رفاه برای شش ماه دوم امسال

۰
plusresetminus
برنامه‌های بانک رفاه در شش ماه دوم شامل طراحی روش‌های تسهیل‌کننده فرآیند صدور ضمانت‌نامه و اعتبارات اسنادی و تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مورد نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور است.
 به گزارش "صدای بانک" ،   در راستای اجرای مسوولیت‌های اجتماعی بانک و تکریم مستمری‌بگیران و سایر اقشار آسیب‌پذیر جامعه علاوه بر ارائه خدمات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی که به‌طور تسهیلات خرد به اقشار مختلف جامعه در قالب عقود قرض‌الحسنه و مرابحه در دستور کار این بانک قرار داشته است.

در همین راستا تسهیلات خرد تخصیص یافته از سوی ارکان عالی اعتباری بانک در شش ماه نخست امسال شامل پنج هزار و ۸۵۰ فقره به مبلغ چهار هزار و۹۲۷ میلیارد ریال است. 

بانک رفاه در طرح تسهیل و تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد رونق تولید، کمک به تحقق رشد اقتصادی و ایجاد و تثبیت اشتغال مشارکت دارد که وضعیت پرداختی به مشمولان و معرفی‌شدگان در سامانه هماهنگ شامل یک هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال است.

میزان ضمانت‌نامه‌های ریالی مصوب شش ماه نخست امسال نشان می‌دهد تعداد ۱۲ ضمانت‌نامه به مبلغ ۱۳ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال مصوب شده است. در گشایش اعتبارات اسنادی ریالی مصوب مدت یاد شده نیز هفت فقره گشایش اعتباری با مبلغ شش هزار و ۷۲۳میلیارد ریال تصویب شد.

وضعیت پرونده‌های تسهیلاتی (طرح و سرمایه در گردش در شش ماه نخست سال نشان می‌دهد تسهیلات ریالی بدون احتساب سازمان تامین اجتماعی ۶۷ فقره به مبلغ ۴۹ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال را ثبت کرده است. وضعیت پرونده‌های تسهیلاتی سرمایه در گردش مصوب درشش‌ماه نخست سال ۵۱ فقره به مبلغ ۳۶ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال و طرح‌ها در همین مدت یاد شده ۱۴ فقره به مبلغ ۹ هزار و۶۷۲ میلیارد ریال است.

بانک رفاه برای تسریع در اجرای فرآیند اعطای اعتبارات اقداماتی را انجام داده که برای تسریع در امر پاسخگویی به معرفی‌شدگان از سوی ارکان اعتباری مدیریت شعب و شعب مستقل و همچنین تسریع در فرآیند اجابت درخواست‌های واصله از طریق مراجعات مردمی، معرفی شدگان از سوی نهادهای ذی‌ربط مانند سازمان تامین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان مجلس، استانداران و... همچنین کاهش مدت زمان رسیدگی و نیز تعداد مصوبات ارسالی به هیات‌مدیره بانک؛ موضوع تفویض اختیار به کمیته‌های عالی اعتباری بانک و اداره اعتبارات و بررسی طرح‌ها در ابلاغیه‌های شماره ۸۹/ ۹۸/ ۵ و ۲۷۶/ ۹۸/ ۵ به مواعد ۱۷اردیبهشت ماه امسال و ششم تیر ماه ابلاغ شده است.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین