تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد مطلب : 4778

آمریکا و چین، عامل ۶۰ درصد بدهی‌های جهانی

۰
plusresetminus
رئیس صندوق بین‌المللی پول هشدار داده بود که حجم بدهی جهانی به بالاترین حد رسیده و معادل بیش از ۲ برابر تولید اقتصاد جهان است.
آمریکا و چین، عامل ۶۰ درصد بدهی‌های جهانی
 به گزارش "صدای بانک" ،  گزارش روز دوشنبه یک نشریه اقتصادی فرانسوی حاکی است بدهی‌های جهانی تا پایان سال ۲۰۱۹ به بیش از ۲۵۰هزار میلیارد دلار می رسد و آمریکا و چین، عامل ۶۰ درصد این بدهی بی‌سابقه هستند.

به نوشته روزنامه اقتصادی «لزکو» فرانسه، براساس اطلاعات اولیه موسسه مالی بین المللی (IIF) برای سال ۲۰۱۹، این میزان بدهی به میزان ۳۲۰درصد تولید ناخالص جهانی است و حجم بازار اوراق قرضه ۱۱۵میلیارد دلار است.

موسسه مالی بین المللی، یک انجمن جهانی یا یک گروه تجاری از موسسه های مالی است که در سال ۱۹۸۳ توسط ۳۸ بانک از کشورهای صنعتی پیشرو در پاسخ به بحران بدهی بین المللی در اوایل دهه ۱۹۸۰ ایجاد شد.

طبق این اطلاعات، افزایش کلی بدهی ها در نیمه نخست سال جاری میلادی به دلیل افزایش بدهی های خارجی آمریکا و چین است. بیش از ۶۰ درصد بدهی های جهانی مربوط به بدهی های آمریکا و چین به عنوان بزرگ ترین رقبای تجاری در جهان است؛ رقبایی که سخت سرگرم جنگی تجاری هستند.

به تازگی، «کریستالیتا جورجیوا» رئیس صندوق بین‌المللی پول هشدار داده بود که حجم بدهی جهانی به بالاترین حد رسیده و معادل بیش از ۲ برابر تولید اقتصاد جهان است.

او گفت که این افزایش بدهی، دولت ها و اشخاص را با خطر کند شدن رشد اقتصاد مواجه می سازد.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین