کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزییات محاسبه کارمزد بیمه نامه‌های ارزی

17 فروردين 1398 ساعت 11:22

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته، بخشنامه ای را درباره تعیین و میزان کارمزد پرداخت بابت بیمه نامه هایی که حق بیمه آنها به طور ارزی دریافت می شود، صادر کرده است.


بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های بیمه، جزییات محاسبه کارمزد بیمه نامه‌های ارزی را برای کارگزاران اعلام کرد.
 
مهرداد رضایی مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته، بخشنامه ای را درباره تعیین و میزان کارمزد پرداخت بابت بیمه نامه هایی که حق بیمه آنها به طور ارزی دریافت می شود، صادر کرده است.

در این بخشنامه آمده است: براساس مفاد ماده ۲ آیین نامه کارمزد نمایندگی و دلالی رسمی بیمه (شماره ۸۳) و مصوبه مورخ نهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ هیات عامل بیمه مرکزی، «حق بیمه پرداختی» ماخذ محاسبه کارمزد پرداختی به کارگزاران رسمی بیمه و نمایندگان بیمه است.

در ادامه این بخشنامه آمده است: شرکت های بیمه کارمزد بیمه نامه هایی که به طور ارزی صادر و حق بیمه آنها به صورت ارز دریافت می شود را با رعایت مقررات و دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ به صورت ارزی و با حفظ منشا ارز دریافتی از بیمه گذاران به حساب های ارزی نمایندگان و کارگزاران حواله کرده یا با نرخ «بازار ثانویه» به تاریخ روز واریز، محاسبه و به ایشان پرداخت کنند.

مهرداد رضایی از مدیران عامل شرکت های بیمه ای خواسته است تا با توجه به اهمیت موضوع، مراتب در قالب بخشنامه ای به تمامی شعب و مراکز صدور تابعه ابلاغ و بر اجرای این امر تاکید شود.
 


کد مطلب: 494

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/494/جزییات-محاسبه-کارمزد-بیمه-نامه-های-ارزی

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com