تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد مطلب : 5036

راه رشد بیمه‌ زندگی در ایران چیست؟

۰
plusresetminus
قاضی گفت: با این سطح تورمی نگاه مردم به بیمه های زندگی تغییر کرده که شاید عاقلانه هم باشد، مردم فکر می کنند که چه کاری است که من بیمه زندگی را بخرم ولی معلوم نیست که در 20 سال آینده چه عددی قرار است به سبد درآمدی ام اضافه شود!
راه رشد بیمه‌ زندگی در ایران چیست؟
 به گزارش "صدای بانک" ،  یک مقام مسئول در صنعت بیمه پیشنهاد کرد که در بیمه های زندگی به جای پرداخت ریالی در آینده، از طلا و ارز یا مسکن استفاده شود که اطمینانی برای بیمه گذاران بوجود آید.
 
کاوه قاضی در خصوص تأثیر تبدیل اوراق بیمه ای به اوراق بهادار بورسی در افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی، اظهارداشت: با شرایط تورمی و افزایش قیمت ارز و بنزین، نگاه مردم نسبت به بیمه های زندگی دیگر مانند قبل نیست و تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه قبلاً خیلی ملموس تر می توانستیم در صنعت بیمه، سودآوری بیمه های زندگی را برای مردم تشریح کنیم، افزود: با این سطح تورمی نگاه مردم به بیمه های زندگی تغییر کرده که شاید عاقلانه هم باشد، مردم فکر می کنند که چه کاری است که من بیمه زندگی را بخرم ولی معلوم نیست که در 20 سال آینده چه عددی قرار است به سبد درآمدی ام اضافه شود!

قاضی، تبدیل اوراق بیمه ای به اوراق بهادار بورسی را راهکاری مناسب با شرایط فعلی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی برشمرد و تأکید کرد: اما راهکار اجرایی خیلی باید دقیق باشد و حتماً بیمه مرکزی برنامه ریزی های مناسبی در این حوزه انجام داده است.
 
معاون برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم ضمن اشاره به اینکه با شرایط تورمی فعلی قطعاً بیشترین آسیب را بیمه های زندگی در بحث فروش می بینند، تصریح کرد: در بیمه های عمر و سرمایه گذاری و زندگی اگر بخواهیم قولی را که الان به صورت ریالی برای آینده به بیمه گذاران میدهیم در قالب اوراق بهادار، طلا و ارز بدهیم، در بحث کلان برای صنعت بیمه مفید خواهد بود.

وی گفت: اگر فرضاً به مشتریان بیمه زندگی این قول را می دادیم که در آینده پول‌شان در قالب مسکن و طلا و ارز به آنها برگشت داده می شود مشکل حل خواهد شد ولی این طرح طبعاً در نهایت به ضرر اقتصاد خواهد بود که رد شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین